✅ دموکراسی در اروپا و آمریکا تضعیف شده است.. 🖊دویچه‌وله

✅ دموکراسی در اروپا و آمریکا تضعیف شده است

🖊دویچه‌وله
به موجب نتایج تحقیقاتی تازه، یک‌سوم مردم دنیا با تضعیف دموکراسی در کشورهای خود روبرو شده‌اند.

طبق گزارشی که در این باره در مجله "دموکراتیزاسیون" منتشر شده، در ۲۴ کشور با جمعیتی بالغ بر دو میلیارد و ششصد میلیون نفر، دموکراسی در سال گذشته پس‌رفت نشان داده است.

این تحقیقات که با عنوان "انواع دموکراسی" انجام شده بر داده‌های ۳هزار کارشناس از سراسر جهان متکی ‌است.

بر پایه این بررسی، در سال گذشته متجاوز از نیمی از جمعیت جهان در نظام‌های حکومتی با اشکال دموکراتیک زندگی کرده‌اند.

با این همه نظام‌های حاکم در برخی از این کشورها، از جمله مجارستان، لهستان، لیتوانی و اسلواکی (از اعضای اتحادیه اروپا) را دیگر نمی‌شد در زمره نظام‌های "دموکراسی لیبرال" به حساب آورد.

این کشورها به سطح "دموکراسی‌های انتخاباتی" تنزل پیدا کرده‌اند که در آن کنترل دولت از طریق تفکیک قوا و رسانه‌های آزاد دشوارتر شده است.

طبق بررسی یادشده، در آفریقا برخی کشورها در سال‌های گذشته مسیر گذار از شکل استبدادی به دموکراتیک را پیش گرفتند.
مشاهده فوری👇
t.me/iv?url=http://p.dw.com/p/3069J&rhash=eda96f36fc80e0
مجله مطالعات آمریکا
@EsfandiarKhodaee