✅ اندر حکایت نامه احمدی‌نژاد به ترامپ.. 🖊مهدی تدینی

✅ اندر حکایت نامه احمدی‌نژاد به ترامپ

🖊مهدی تدینی

✍حتماً شنیده‌اید که احمدی‌نژاد چند روز پیش در اوایل تیرماه نامه‌ای به ترامپ نوشت و حتماً مثل من این‌قدر بیکارالدوله نبوده‌اید که وقت بگذارید و این نامه را بخوانید. اما من با خواندن این نامه درگیر چنان تجربۀ معرفت‍شناختی عمیق و جانکاهی شده‌ام که بعید نیست دیر یا زود کارم به دیوانه‌خانه بکشد.

✍در پایان نامۀ احمدی‌نژاد جمله‌ای تهدیدآمیز خطاب به ترامپ آمده است که خواب و خوراک را از من گرفته و فکرم به شدت درگیر این است که این جمله یعنی چه! در آخر نامه می‌خوانیم:

✍«اطمینان می‌دهم که ملت ایران با سرافرازی و موفقیت، شرایط فعلی را پشت سر خواهد گذاشت و توصیه می‌کنم دولت آمریکا کاری نکند که در آیندۀ مناسبات گسترده و جهانی ملت ایران، جایگاه مناسبی نداشته باشد.»

✍فکر می‌کنید آن جملۀ تهدیدآمیز آخر به چه معناست؟ کسی که این حرف را می‌زند واقعاً فکر می‌کند در آینده جای ایران و آمریکا عوض خواهد شد، یعنی فکر می‌کند نوعی «نظم نوین جهانی» شکل می‌گیرد که ایران در آن، چنان جایگاهی خواهد داشت که آمریکا اگر با ایران نباشد سخت متضرر خواهد شد! ایران آمریکا را تحریم خواهد کرد! مردم آمریکا دم صرافی‌ها صف می‌کشند تا دلارشان را به ریال تبدیل کنند! با تهدید ایران کمپانی‌های بزرگ نفتی از آمریکا خواهند رفت! چین و ژاپن با تهدید ایران مراودات اقتصادی‌شان با آمریکا را کاهش خواهند داد و نمایندگان مجلس آمریکا در کنگره با شعار «مرگ بر ایران» تأکید خواهند کرد ایران هیچ غلطی نمی‌تواند بکند! رئیس‌جمهور آمریکا خواهد گفت تحریم‌های ایران علیه آمریکا کاغذپاره‌ای بیش نیست و بعد رئیس‌جمهور بعدی آمریکا با این شعار که «هم چرخ اقتصاد آمریکا باید بچرخد و هم چرخ صنایع» رأی خواهد آورد و با «کلید» در دست می‌آید تا کلاف هزارگره تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای را که ایران به آمریکا تحمیل کرده است یک به یک باز کند!

✍هی داد... هشت سال از عمر مردم این سرزمین رفت، هفتصد میلیارد دلار درآمد رفت، انواع شکاف‌های اجتماعی و سیاسی و اقتصادی پدید آمد تا این آقا پس از هشت سال آزمون و خطای بیهوده دوباره همان حرفی را بزند که روز اول در دهان داشت و بدبختی برایمان آورد. کسی نیست از او بپرسد وقتی رئیس‌جمهور بودید آن نامه‌هایی که به آن رئیس‌جمهور بلندنظر آمریکا فرستادید چه سود داشت که حالا نامۀ شما به عنوان شهروندی عادی به این رئیس‌جمهور تنگ‌نظر سودی داشته باشد! ای کاش خیلی چیزهایی که در این سال‌ها دیده و شنیده‌ایم همه‌اش خواب بود، کاش روزی بیدار می‌شدیم از این خواب... می‌دیدیم هر چه رنج رفت خواب بود... خواب...

✍تنها چیزی که کمی به من تسلا می‌دهد این است که یقین دارم این نامه دست ترامپ نمی‌رسد، در بهترین حالت شاید برسد به دست باب‌اسفنجی در بیکینی‌باتم!

‌👈مطالعات آمریکا
t.me/EsfandiarKhodaee