✅ پرزیدنت ترامپ! لطفا یک‌بار دیگر به حسن زنگ بزنید!.. 🖊دکتر محمدحسین غیاثی

✅ پرزیدنت ترامپ! لطفا یک‌بار دیگر به حسن زنگ بزنید!

🖊دکتر محمدحسین غیاثی

▫️وقتی که ترامپ در کمال ناباوری، رییس‌جمهور آمریکا شد، اولین کشوری که از او تقاضای ملاقات کرد نخست‌وزیر ژاپن بود. آنها حتی نمی‌دانستند باید به چه کسی زنگ بزنند و نخست وزیرشان را چه وقتی بردارند و به کجا ببرند تا ترامپ را ببیند! شاید بتوان گفت ژاپن در سیاست، واقعگراترین کشور دنیاباشد.

▫️این برعکس جمهوری اسلامی بود که از قضا با هیلاری کلینتون سابقه‌ی پدرکشتگی داشت و جزو معدود کشورهایی بود که بدش نمی‌آمد ترامپ سر کار بیاید. یا به قول موحدی کرمانی امام‌جمعه‌ی تهران، آقای تَرامپ. اما وقتی ترامپ رییس‌جمهور شد، جمهوری اسلامی مثل آهویی که نورافکن به چشمش می‌تابد، میخ ایستاد و مبهوتانه آقای تَرامپ را تماشا کرد. تا جایی که ترامپ خود پیش‌قدم شد. دستش را جلوی چشمان جمهوری اسلامی تکان داد تا او را بیدار کند.

▫️حالا بعد از نزدیک یکسال که ترامپ تن زنده و مرده‌ی ایرانیان را در روی خاک و زیر آن لرزانده است، واعظی رییس دفتر رییس‌جمهور بر منبر جلوه کرده و می‌گوید که: پارسال ترامپ هشت بار به روحانی زنگ زده است و روحانی جواب نداده است.

▫️خسته نباشند. الان که دارند اعلام می‌کنند آیا باید به او و رییسش مشتلق بدهیم، بابت شاهکارشان؟
اگر ابوسفیان به پیامبر اسلام (ص) نَه هشت بار که یک بار سلام می‌گفت آیا او جواب نمی‌داد که شما پیروان او با دشمنتان چنین می‌کنید؟ مگر قرار بود ترامپ سرتان را ببرد؟

▫️لابد الان خوب شد که ترامپ از برجام خارج شد و شما را برای فروش نفتتان هراسان کرده است. به خاتمی چه جایزه‌ای دادند که حاضر نشد در سازمان ملل با بیل کلینتون دست دهد؟

▫️بگذریم؛ امروز اما دو طرف، منتظرند تا طرف مقابل زنگ بزند و بگوید بیایید، مذاکره کنیم. ترامپ در هلسینکی فنلاند این را گفته و سخنگوی وزارت خارجه در تهران. اگر واقعا پرزیدنت ترامپ هشت بار به رییس‌جمهور ایران زنگ زده است من از او می‌خواهم برای بار نهم هم زنگ بزند. چیزی از او کم نخواهد شد. اما نه با پیش‌شرطهایی که پمپئو به نیت ناشد اعلام کرد. مذاکره‌ای بدون پیش‌شرط.

▫️ آقای پرزیدنت ترامپ!
لطفا زنگ بزنید و دور یک میز بنشینید و اختلافاتتان را یک به یک طرح کنید، دستکم یکی‌شان هم حل شود موفقیت بزرگی خواهد بود. وقتی که شما می‌توانید با اون و پوتین دور یک میز بنشینید و مذاکره کنید چرا با جمهوری اسلامی نتوانید که در مقایسه با آنها قدیس سن پیتر محسوب می‌شود.

▫️ما و آمریکا داریم سر هیچ و پوچ درگیر می‌شویم. نمی‌دانم عاقبت می‌خواهیم به کجا برسیم هم ما و هم آنها!

▫️سال اولی که روحانی رییس‌جمهور شد آرزو کردم سفارت ایران در واشنگتن بازگشایی شود. مع‌الوصف نمی‌دانم چرا باید زحمت آوردن پیغام و پسغام‌‌ها به عهده‌ی سوئیس و عمان باشد؟ و ایضا همان اولی که ترامپ رییس‌جمهور شد عرض کردم او یک تاجر است با او بهتر می‌توان کنار آمد. معذلک آنچه تابحال و در ظاهر از او شنیدیم، تشر و اشتلم بوده نگو که در باطن حدیث دیگری بوده که حاجب‌الدوله آن را از پرده برون انداخت، ترامپ هشت بار زنگ زده است. تازه این بجز آن است که عراقچی قبلا گفته بود در همان سفر نیویورک ترامپ روحانی را برای شام دعوت کرده اما جناب روحانی افتخار نداده بود.

▫️دست مریزاد رییس‌جمهور 24 میلیونی!
به ترامپ افتخار ندادید اما لابد افتخار بزرگی کسب کردید که امروز دست به دامان روسیه‌ای شده‌اید که در اداره‌ی اقتضائات یومیه‌ی خود مانده است و یا چین که میلیاردها دلار دارایی ایران را در زمان احمدی‌نژاد بلوکه کرد و معلوم هم نشد چه بر سر آنها آورد. یا از هند و ترکیه خواهش می‌کنید که نفت ما را بخرند.

▫️جناب آقای روحانی!
چرا یکبار به ملت خود افتخار نمی‌دهید و از آنها نمی‌پرسید که چه راه و رسمی مطلوب شماست؟ چه راهبردی از پیش بگیریم تا شما بهتر و انسانی‌تر زندگی کنید؟ چرا 24 میلیونی آمدید و به من رای دادید؟ دنبال چه بودید؟ از من چه می‌خواستید؟ آیا از وزرای من راضی هستید؟ آیا از استانداران و فرمانداران من راضی هستید؟ آیا مدیران مرا می‌پسندید؟ چقدر اینها سالم و صادق و درستکارند و چقدرشان رند و پدرسوخته‌اند؟ اگر نمی‌توانید این سوالات را از رای دهندگانتان بپرسید کارتان تمام است. اگر می‌توانید بپرسید و به نتیجه‌اش عمل کنید آن وقت می‌توانید در برابر آمریکا محکم و مقتدر بایستید و بر سر او فریاد بکشید. قطعا ملت هم پشتتان است. در هر صورت هرکسی که زنگ زد لطفا جواب بدهید.

▫️امیدوارم در تاریخ آینده‌ نخوانیم که پرزیدنت ایالات متحده برای بار نهم زنگ زد و حسن روحانی رییس‌جمهور ایران با افتخار تمام جوابش را نداد. خود را بیش این شرمنده‌ی تاریخ نسازید. منبع:
@MohammadHossein_Ghiasi

👈مطالعات آمربکا
t.me/EsfandiarKhodaee