آمریکا را بدون حب و بغض بشناسیم. بحران امروز ایران نتیجه نگاه افراطی و تفریطی به آمریکاست ✍اسفندیار خدایی دکترای مطالعات آمریکا، دانشگاه تهران @AmericanStudies :ارتباط america.blog.ir :وبلاگ تبلیغات مرتبط با مسائل سیاسی و علوم انسانی پذیرفته میشود
✍️پاسخ صادق زیباکلام به مدیر مسئول روزنامه کیهان |۱۱تیر۱۳۹۷. 🔹با سلام
✍️پاسخ صادق زیباکلام به مدیر مسئول روزنامه کیهان |۱۱تير۱۳۹۷
♦️بحران اقتصادی فعلی حاصل چهل سال اصرار بر دشمنی با آمریکا، نابودی اسرائیل و صدور انقلاب است.
حضرت حاج حسین شریعتمداری
🔹با سلام. در شماره ۷تیرماه اتهام جدیدی به بنده نسبت دادهاید که شاهکار است. خلاصهاش آن است که بحران اقتصادی موجود بهواسطه توصیههای ۵سال پیش بنده(و سایر مزدوران) به آقای روحانی است که به جای اتخاذ یک سیاست اقتصادی انقلابی از در سازش با کدخدا دربیاید که حاصل آن شد بحران اقتصادی که کشور را در خود فرو برده.
🔹جناب شریعتمداری بزرگوار! بحران اقتصادی فعلی محصول تلاش در مصالحه با آمریکا نیست، حاصل سیاستهای انقلابی جنابعالی و همفکرانتان است. حاصل چهل سال اصرار بر دشمنی با آمریکا، نابودی اسرائیل و صدور انقلاب و محصول ریختن داروندار کشور به چاه ویل هستهای است. ۵سال پیش که دلواپسانه بر مذاکرات هستهای میتاختید، از جنابتان پرسیدم میلیاردها دلار که مستقیم و غیرمستقیم(بهواسطه تحریمها) بهپای بت هستهای ریخته شده کدام فایده را برای توسعه اقتصادی کشور در برداشته؟ هزینههای هنگفتی که باید صرف تأمین آب، بهداشت، آموزشوپرورش، حملونقل، محیطزیست میشد به چاه ویل هستهای ریخته شد، چه نفعی برای کشور به بار آورده؟ حاصل آن پرسش شد محکومیت بنده در دادگاه انقلاب به اتهام «نشر اکاذیب»، «تبلیغ علیه نظام» و «تشویش اذهان عمومی».
🔹بعد از برجام نیز هر تیغ و تیشهای که به دستتان رسید بر سر راه آن انداختید تا مبادا آن مصالحه تاریخی با آمریکا، آسیبی بر دیوار بلند دشمنی با آمریکا وارد کند.۱۳آبان بعد از برجام را سعی کردید باشکوهتر از سالهای قبل برگزار کنید، پرچمهای بیشتری را لگدمال و به آتش کشیدید و موشکهای بیشتری را به نمایش گذاردید تا مبادا کسی گمان کند که ایران انقلابی ذرهای در دشمنیاش با آمریکای جهانخوار و رسالت تاریخیاش در نابودی اسراییل کوتاه آمده است. حال یقه بنده را گرفتهاید که توصیههای امثال من در سازش با آمریکا موجبات دلار دههزارتومانی شده!
🔹جناب شریعتمداری! توصیه بنده اقتصادهای مالزی، برزیل، هند، اندونزی را به بار آورده. توصیه بنده ترکیه را ایجاد کرده که بدون یک بشکه نفت و یک کپسول گاز به ۱۵۰میلیارد دلار صادرات و ۴۰میلیون توریست در سال رسیده است. کشورهایی که چهل سال پیش، عقبتر یا همتراز با ما بودند، امروز در پرتو اقتصاد آزاد آدام اسمیت جهش اقتصادی کردهاند و ما همچنان در اقتصاد فاسد و ناکارآمد دولتی دستوپا میزنیم.
🔹توصیه بنده پرسشی بود که پنج سال پیش از آقای دکتر عباس عراقچی نمودم: «اگر سالها بعد نوهتان از شما بپرسد پدربزرگ آنهمه پولی را که شما خرج هستهای کردید، اگر خرج آب مملکت میشد، آیا مردم ایران امروز خوشبختتر نمیبودند، چه پاسخی میدهید؟»
https://www.instagram.com/p/Bkuzs4DBnr5