سخنان تاریخی

سخنان تاریخی #دکتر_روحانی

دکترروحانی رئیس جمهور فرهیخته ی کشورمان در اتریش سخنانی بیان کردند که بسیار سنجیده ودقیق بود.
راستش من مدتی بخاطر مشکلات و معضلات کنونی از روحانی دلزده شده بودم ولی از اثرات این سخنان بحدی دچار شعف و شادی شدم که نتوانستم سکوت کنم.

بقول سهراب کلمات باید خود باد وکلمات باید خود باران باشند.کلمات روحانی توفان بود.

خاصیت مشترک همه این کلمات دقت و ظرافت خاص دیپلماتیک بود.دو سه کلمه اش را نقل می کنم:

یکم: معنا ندارد که نفت منطقه صادر بشود و نفت ایران صادر نشود.در دل این کلمه هشدار بزرگی نهفته است و آن هم توقف صادرات نفت از خلیج فارس است.چیزی که سردار سلیمانی راهم بوجد آورد و نامه تشکر فرستاد.

سیاست زبان قدرت است اگر از اهرم های قدرت استفاده نشود؛بازنده هستیم.

تهدید به بستن تنگه هرمز امری کاملا قانونی است‌زیرا شمال تنگه هرمز منطقه ساحلی ایران است واز منظر حقوق بین الملل دولت ساحلی حق دارد تردد کشتی ها را محدود کند.چیزی که ترامپ بساز بفروش فکرش را نکرده بود.

دوم:اروپاییان به یهودیان مدیون هستند.این کلمه درعمقش دقت شود نوعی پاک کردن اثرات انکار هولوکاست و جلب نظر اتحادیه اروپا بود.


سوم:ما منجی یهود بودیم‌ما مدیون یهودیان نیستیم.ما از قوم بنی اسراییل طلبکاریم.

این جمله هم کولاک است. بااین یک کلمه تمام تبلیغات منفی نابودی اسرائیل بی اثر می شود.

توصیه می کنم مصاحبه رئیس جمهور در اتریش را بدقت بخوانید.


https://t.me/joinchat/AAAAAD_hniNRoloybGgd5w