آمریکا را بدون حب و بغض بشناسیم. بحران امروز ایران نتیجه نگاه افراطی و تفریطی به آمریکاست ✍اسفندیار خدایی دکترای مطالعات آمریکا، دانشگاه تهران @AmericanStudies :ارتباط america.blog.ir :وبلاگ تبلیغات مرتبط با مسائل سیاسی و علوم انسانی پذیرفته میشود
✅ ایران در دفاع پیروز است؛ نه در حمله.. ✍️ دکتر هوشنگ امیراحمدی، استاد دانشگاه راتگرز نیوجرسی
✅ ایران در دفاع پیروز است؛ نه در حمله
✍️ دکتر هوشنگ امیراحمدی، استاد دانشگاه راتگرز نیوجرسی
بعضی مواقع باخت، برد است و بازی ایران و اسپانیا یکی از آن موارد است. ساده تر که بگویم وقتی اسپانیا ۳ گل به پرتغال می زند و یکی به ایران، معلوم است که ایران برده است! پس تبریک به هموطنان و تشکر از بازیکنان قهرمان ما.
و اما یک مشاهده: در این بازی ایران از خود دفاع کرد و شاید برای همین هم چنین نتیجه خوبی گرفت. تاریخ ایران پر از این درس برای ایرانیان است. هروقت در وضعیت دفاعی بوده است، نباخته؛ ولی وقتی مهاجم شده باخته و یا حتی وقتی هم که برده، توفیقش ناپایدار بوده است (وضعیت امروز ما در منطقه).
البته چند مورد استثنا هم داریم؛ ولی این مشاهده در کل درست است. ما یک ملت دفاعی بوده و هستیم. بی دلیل نیست که در اکثر جنگ هایی که کردهایم، بازنده بودهایم؛ ولی بعد از باخت که در وضعیت دفاعی قرار می گرفتیم، فاتح را می بازاندیم و پیروز می شدیم ( اعراب و مغولان).
بد هم نیست که یک ملت دفاعی بمانیم، چون انسانی تر است و با ما که یک "کشور فرهنگی" هستیم؛ بیشتر همخوانی دارد.
👈مجله مطالعات آمریکا
t.me/EsfandiarKhodaee