آمریکا را بدون حب و بغض بشناسیم. بحران امروز ایران نتیجه نگاه افراطی و تفریطی به آمریکاست ✍اسفندیار خدایی دکترای مطالعات آمریکا، دانشگاه تهران @AmericanStudies :ارتباط america.blog.ir :وبلاگ تبلیغات مرتبط با مسائل سیاسی و علوم انسانی پذیرفته میشود
✅ ایران چکاره است، یا آمریکا چکاره است. اردشیر زاهدی در گفتوگو با روزنامه فرهیختگان:
✅ ایران چکاره است، یا آمریکا چکاره است
اردشیر زاهدی در گفتوگو با روزنامه فرهیختگان:
🔹در سخنان وزیر خارجه آمریکا، یکی دو نکته مرا عصبانی کرد. اول اینکه میگوید ایران در خاورمیانه چهکاره است. خوب آمریکا چهکاره است. یکی دیگر راجع به سوریه، که گفتند ایران دخالت میکند. سوریه ایران را به عنوان میهمان دعوت کرد و ایران رفت که کمک کند. آمریکا و اسرائیل و عربستان سعودی که آنجا پول خرج میکنند و میخواهند شلوغ کنند، آنها چهکاره هستند؟ به دعوت چه کسی رفتند؟ خیلی مختصر و مفید اینهاست.
🔹ایرانیها در زندگیشان هیچ وقت زور را تحمل نمیکنند؛ تاریخ ۳۰۰ ساله ما نشان میدهد ایران هیچگاه به دنبال ظلم به بقیه نبوده و این در تاریخ چند هزار ساله ما است.
🔹در زمان حکومت پهلوی مدتها دوست بودیم که البته آنها هزاران بار هم از ما استفاده کردند، بنده وقتی آنجا سفیر بودم این پولهایی که برای خرید هواپیما پرداخت شد با اشتباه بزرگی که در ایران صورت گرفت، باعث شد تا آنها این پول را توقیف کنند. بعد از این آمدند ۵ سال مذاکره کردند و بالاخره بعد از ۵ سال به راههایی رسیدند و سبب بازگشت این پولها شد.
🔹من الان نه به کاری علاقهمندم نه چیزی، عشقم به مردم و مملکتم است و هر جایی به آنها ظلم میشود برای آنها میجنگم و هر کاری که شرافتم اجازه بدهد و قدرت داشته باشم انجام میدهم.
🔹گاهی برای من فکس میفرستند و فحش میدهند. اما من همیشه در عقیدهام و در زندگیام دنبال حق بودم، عدالت، شرافت و شرافت، عدالت میآورد. من عقل کل نیستم. زمانی هم که پادشاه بود به او خدمت میکردم، دوست داشتم و دارم چیزهایی که به نظرم میرسید به او عرض میکردم، یا قبول میکرد یا قبول نمیکرد، اغلب هم قبول میکرد.
🔹 همه چیز با ۴۰ سال پیش فرق کرده ، این پیشرفتها به دست ایرانیها صورت گرفته، پلی که میسازد تقریبا کمیاب است، من در روزنامه خواندم اینها از مغز ایرانی بیرون آمده که اینها را درست کرده است، امروز هواپیما و هلیکوپتر میسازیم، اگر مغز ایرانی نبود که درست نمیشد، خارجیها که جلوی ورود آنها را گرفتند.
http://telegram.me/EsfandiarKhodaee