✅ رانت‌خوار یعنی تیم فوتبال عربستان.. 🖊محمد حسین غیاثی

✅ رانت‌خوار یعنی تیم فوتبال عربستان

🖊محمد حسین غیاثی
تیم فوتبالی که سالیان متمادی با دلارهای نفتی، مقامات AFC و FIFA را می‌خرد. ‌عربستان در مسابقات آسیایی، داوران گدا گشنه‌ی شرق آسیا را می‌خرد و در مسابقات باشگاهی اخیر حتی میزبانان را هم خرید. معلوم است این تیم در جام جهانی و در جلوی چشم هفت میلیارد جمعیت روی زمین، باید عیار واقعی خود را نشان بدهد. اینجا دیگر جام جهانی است. شوخی برنمی‌دارد. در این آوردگاه دیگر آن دلارها نمی‌توانند بدوند، دریبل بزنند، نفس کم نیاورند. بجنگند. شوت بزنند و یا از دروازه دفاع کنند. اینجا جای زور است و مردی.
ترامپ گفته بود اگر آمریکا نباشد، عربستان دو هفته هم دوام نمی‌آورد بدبختانه در جام جهانی فوتبال در همان روز اول برج و باروهای عربستان و پشم و کرک بن‌سلمان دود شد و ریخت. از آمریکا هم کاری ساخته نبود تا مثلا از بن سلمان چند میلیارد دلار بگیرد و تیمش را از این شکست تحقیرآمیز نجات دهد.
بن سلمان بدبخت آن بالا نشسته بود و داشت بازی را نگاه می‌کرد. به سختی خود را کنترل می‌کرد، وقتی عربستان دقیقه به دقیقه گل می‌خورد. اگرچه توانسته بود چهره و دستهایش را کنترل کند اما سوزش درد از پاهایش بیرون می‌زد.
اتفاقی نیست که عربستان حتی در برابر یمن فقیر درمانده شده است. آخر عاقبت رانت خواری و آروغ زدن با گلوی دیگری همین است.
امیدوارم شیخ به خودش بیاید و بداند کار دنیا فقط با دلار نفتی پیش نمی‌رود. این که بازی بود، وقتی پای جنگ با ملتها بیفتد ساق پایش را قلم خواهند کرد.
@MohammadHossein_Ghiasi
👈مجله مطالعات آمریکا t.me/EsfandiarKhodaee