❇️‍ بعد از سی سال خودروی ملی قطعه از خارج وارد می‌شود

❇️‍ بعد از سی سال خودروی ملی قطعه از خارج وارد می شود

علت عقب ماندگی خودرو فقط در یک جمله است ساختار دولتی دستوری و خصولتی نتیجه ای جز این نخواهد داشت یعنی اگر ما حداقل مثل کره جنوبی بودیم که 20سال بعد از ما خودروسازی را شروع کرد باید تعجب میکردیم که با این ساختار چطور تونستیم پیشرفت کنیم
خصوصی سازی واقعی و آزادی سازی قیمتها حذف تعرفه واردات تنها راه برون رفت از این وضعیت است
مهمترین تاثیری که این ساختار دستوری بر روی خودروسازان گذاشته سرکوب خلاقیت و نوآوری است
پیتر دراکر می فرماید کسب و کار دو رکن دارد نوآوری و بازاریابی
داده غیر واقعی یا بهتر بگیم دروغ وقتی وارد مغز افراد طراح مهندس و .... می شود حافظه را کاهش داده و خلاقیت و نوآوری را سرکوب می کند
مثلا" بنزین لیتری هزار تومان است چند هزار تومان فاصله با قیمت واقعی دارد خودروساز مهندس طراح چرا باید تلاش کنه که خودروی کم مصرف بسازد ؟
یا در سال 94 تعداد 120هزار دستگاه انبار و احتکار شد وقتی خودروساز مطمئن 100درصد است دولت یک هفته ای همه را می فروشه چرا باید تلاش برای بازاریابی و فروش انجام بدهد؟
بخش خصوصی اینجوری نیست ایران خودرو و سایپا 35هزار نفر نیروی انسانی دارند با 10هزار نفر همان کار را بهتر انجام می دهد بوروکراسی را حذف میکند ساختار روان شده خلاقیت و نوآوری شکوفا می شود

‍ به ایدهای سرمایه گذاری و تجارت بپیوندید :
T.me/GECONOMY