در ذره بین به دست باشید:. Will vs. Would

در #گرامر ذره بین به دست باشید:
Will vs. Would

از will برای موارد زیر استفاده می کنیم:brb
1.صحبت از آینده (گفتن چیزی که ما معتقدیم در آینده رخ خواهد داد)
2. برای صحبت از چیزی که قصد انجام آن را داریم (البته می توان از be going to هم برای این حالت استفاده نمود.)
3. برای بیان قول و پیشنهاد و ... در آینده

اما would تقریبا گذشته will است و در این موارد استفاده می شود:
1. صحبت از گذشته
2. صحبت از فرضیات (چیزهایی که بیشتر تو فکر ما هستند تا بشه گفت واقعی هستند)
3. برای رعایت ادب

نکته1: هر دو با شرطی ها نیز استفاده می شوند. برای اطلاعات قسمت شرطی ها رو از جلد دوم کتاب زبان زیر ذره بین مطالعه نمایید.

نکته 2: می توانیم ترکیبی به صورت will have to یا would have to با مضمون اجباری در آینده و گذشته داشته باشیم:
You will have to take the train.
شما ناچارخواهی بود که قطار بگیری.

نکته 3: بلافاصله بعد از این دو تنها و تنها شکل ساده فعل می آید. لذا خبری از s سوم شخص و ed و ... نخواهد بود.

نکته آخر: همچنین چند اصطلاح پرکاربرد با would در زبان انگلیسی وجود دارد:
1. Would you یا Would you mind
درخواست مودبانه. بعد از would you شکل ساده و پس از would you mind فعل به صورت present participle یا همون ing دار خواهد آمد.
Would you carry these for us please?
می شه لطفا اینها رو برای ما بیارید؟

2. Would you like
برای پیشنهادات و دعوت کردن کسی به چیزی ...
بعد از این اگر بخواد فعل بیاد به صورت infintive یا همون مصدر با to میاد.
Would you like me to come with you?
دلت می خواد (مایلی) که من باهات بیام (همراهیت کنم)؟

3. 'd rather = would rather
برای گفتن چیزی که دوست داری و ترجیح می دی
بعد از این هم اگر فعل بیاد به صورت ساده میاد:
He'd rather die than let me think he needed help.
اون ترجیح میده بمیره تا اجازه بده من به این فک کنم که کمک لازم داشته.

این مطلب به صورت اختصاصی برای گروه @Generalenglish تهیه شده است. لذا در صورت استفاده حتما به منبع اشاره نمایید.

#زبان_زیر_ذره_بین
#زبان_عمومی
@Generalenglish