🔷 آیا ترامپ رئیس جمهور خواهد شد؟

🔷 آیا ترامپ رئیس جمهور خواهد شد ؟

خبرنگار شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت :به احتمال زیاد، اکثریت اعضای کالج الکترال عهدشکنی نخواهند کرد و روز دوشنبه به دونالد ترامپ، رییس جمهور پیروز آمریکا، رأی خواهند داد و بدین ترتیب، بر نتایج انتخابات 8 نوامبر (18 آذر) مهر تأیید خواهند زد.
طرفدران هیلاری کلینتون امیدوارند که انتخاب کنندگان در کالج الکترال تصمیم بگیرند که ترامپ را متوقف کنند (و به هیلاری کلینتون رأی دهند). مجری سپس از خبرنگار این شبکه در واشنگتن پرسید: این انتخاب کنندگان در کالج الکترال چه کسانی هستند و آیا آنان واقعاً قادرند تفاوتی معنادار ایجاد کنند، یا صرفاً مهر تأیید بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا (پیروزی ترامپ) خواهند زد؟

یوجین اسکات، خبرنگار امور سیاسی این شبکه که به طور زنده از واشنگتن گزارش می داد، گفت: احتمالاً آن ها صرفاً مهر تأیید خواهند زد. علت آن این است که این انتخاب کنندگان (در ایالت های مختلف) به این علت برگزیده شده اند که به همان نامزدی رأی بدهند که اکثریت مردم آن ایالت از وی حمایت کرده و به او رأی داده اند.

البته امکان دارد برخی از این انتخاب کنندگان به «انتخاب کنندگانِ عهدشکن تبدیل شوند» و به نامزدی غیر از همان کسی که مردمِ ایالت شان انتخاب کرده اند، رأی دهند. با این حال، احتمال این که شمار قابل توجهی از انتخاب کنندگان چنین کنند (عهدشکن شوند)، بسیار ناچیز است و از اینرو، نباید انتظار چنین حرکتی را داشت (که انتخاب کنندگان در کالج الکترال نتیجه انتخابات را عوض کند و هیلاری کلینتون را به جای ترامپ، پیروز انتخابات، معرفی کند).

خبرنگار افزود: حتی برخی از این انتخاب کنندگان (اِلِکتورها) درخواست کرده اند که پیش از دوشنبه 19 دسامبر (29 آذر) (مسئولان امنیتیِ آمریکایی) اطلاعات مربوطه را (درباره دو نامزد اصلی) به آنان بدهند (تا به تصمیمگیری شان کمک کند)، ولی مسئولان امنیتی آمریکا گفته اند که درخواستِ آن ها برآورده نخواهد شد و هیچ نوع اطلاعات مربوط به دو نامزد اصلی ریاست جمهوری آمریکا به آن ها داده نخواهد شد.
منبع خبرگزاری صدا و سیما
#تحلیل #آمریکا
@InternationalRel