الزاما سیاسى …. مى گوید:. «من و تو»

الزاماً سياسى



مى گويد:
"من و تو "
مزرعه ى سيب زمينى ست و
نسل بى رگ مى كارد

مى گويند:
"بى بى سى"
مثل صفويه به بعد آجر مي چيند.

مى گويم:
صدا هاي استانبول را بگو
كه كوك خارج دارندو
باد خرمن مى كنند.
در آسمان ملّى ما هم
به قول فروغ
دروغ وزیدن گرفته ست
و از هیچ پوچ می‌سازند.
▪️

در رنگ بارانِ آی تی و
تگرگ بارانِ تی اِن تی
سُود و سُودو سُود
هر چه ارزان و هرچه زود
کُشته و کُشته کُشته
در پهنه هایِ آتش و دود
خزانِ همسایگان
و ایمان بازان
در"پاییز قبیله ى شایان"
اینجا
اما
اینجا
در بزرگراه‌های سرعت وسبقت و سرقت
نسلِ پوچ
برای اداره ى آوار آینده
بسیج شده اند و
لحظه به لحظه
کاسه ى صبر و
شاخه ى رشد و
حفره ى مغزشان
خالی و خالی تر می شود و
در خواب های شبانه روزی
بازارچه می سازندو
میدان هاى مین می کارندو
نسل کوچ
کوله پشتی های حماسه را
از تیرهای خاطره
آويخته اند و
لق لقه های زبانی
تدریس می کنند
▪️
با اینهمه و
اینهمه
دل خوش
سیری هر چند که باشد
فدای سر سهراب ها


٩٣/١/٩
#ع_صمديان


@Kajhnegaristan