این کانال در پی احیای نگاه و تفکری انتقادیست. آنهم با خوانشی متفاوت از علوم انسانی منجمله روانکاوی و فلسفه و جامعه شناسی،بلکه راهی برای یک تفکر انتقادی و رادیکال بگشاید. https://t.me/joinchat/AAAAAEPRYscX8s9o8ft-FA ارتباط با ادمین @Rezamajd1
آیا همه ما هستیم؟ یا در زندگی میکنیم؟. ✍ امیر شمس …
آیا همه ما #سکسی هستیم؟ یا در #آرزویش زندگی می کنیم؟
✍ امیر شمس
مقصودم ترویج پدیدہ #«سکسی بودن» در افکار امروزیست: لخت تر٬ جذاب تر و سکسی تر. چه کسی است که انکار کند، انسان از #درون جذب این پدیده است ولی گویی این آسان ترین روش برای جلب توجه امروزیست. نه اینجا نمیخواهم سخنان بزرگان و روانشناسان را مطرح کنم!
فقط می خواهم ببینم که اگر رسانه های دنیا سعی در ترویج این پدیده دارند و حتی در تبلیغ آدامس هم از جذابیت جنسی استفاده می کنند، چقدر در مغز نوجوان امروزی تاثیر گذارند. جنگیدن با خواسته های ذاتی انسان سخت است، اما فاجعه از جایی اغاز می شود که دیگر ویژگی هایمان را فراموش کنیم و فقط اغواگر شويم.
به عکس های #اینستاگرامی دوستان و خودتان نگاه کنید. در مهمانی ها٬ کافه شاپ ها و مراسم ها #ژست های سه رخ و لب های غنچه کرده و چهره های عملی و لباس های کم شده و برهنه تر، لهجه هایی که جلوی یکدیگر لوس تر می شوند و پوشش هایی که در همه جا یکی شده است! چه خیابان، چه مهمانی؛ همه اش شبیه هم است!
اگر هم در عکسهایمان چنین نمی کنیم، شاید اعتماد به نفسشں را نداریم ولی در دل آرزوی اینگونه «بودن» ها را داریم!
گزینه اول ما سکسی بودن است، حتی با وجود اینکه شاید در نگاه دیگران شخصیتی «احمق» نشان داده شویم ولی به جد می خواهیم در بیرون یک #محرک جنسی باشیم. نه من از خوش تیپی صحبت نمیکنم! آن موضوع دیگری است.
یادمان نرود که متاسفانه عناصر سکسی بودن در ایران به نازل ترین موارد تبدیل شدہ اند! با همان نشانه های تکراری!
ولله جذابیت رازهای بسیار دارد که گویی ما از آموزش ان بی بهره مانده ایم.
عزیزان! به عنوان یک مدرس می گویم که هر عکس یک «اثر» است و حاصل یک نوع «تفکر» که شاید برای نوع دیدگاه عکاسش قابل تامل باشد اما ما کجای داستان خودمان هستیم؟ عکس های بعضی از عروس کاران وطنی مثلا #لاکچری کار را ببینید! در اکثرشان عروس اغواگری سوپر سکسی است، که هنرپیشگان پورنو گرافی را هم حریف است! ادا و اصول های فجیع در می آورد و لباسش فقط وسیله کوچکی است برای نمایش بدن.
خدایا! با عروس دیگر چرا؟! او که قرار است مثلا مظهر پاکی و ویرجینیتی(دوشیزگی) باشد!
شگفتا! به راستی این درد «نمایش سکسی» از کجاست ای عکاسان پرترہ؟! چرا به همه دختران ژست سکسی می دهید و به مردان ژست جیمز دین فقید! آخر کسی باید ناز باشد که طنازش بنامند! با چهره ها همان کنید که ذاتشان می طلبد. در هر چهره ای، خودش را پیدا کنید.کسی به زور «هلن تروا» نمیشود! کمی فکر کنید که دیگر چه می توانیم باشیم...
@Kajhnegaristan