ادمین: @Lovers_of_IRAN_bot عاشقان ایران از باختر تا خاور پهنکوه ایران از دریاچه کاسپی تا جنوب دریای پارس #ایران بزرگترین دلیل کنارهم بودن ما با همه تفاوتهاست دغدغه های سیاسی وملی موسیقی ایران راهنما👈https://t.me/LoversofIRAN/2531 اینستاگرامLoversofIRAN
🔻جشن اردیبهشت گان:.. اردیبهشت در اوستا به صورت اشه وهیشته آمده است
🔻جشن اَردیبهشت گان :
سومین روز از ماه اردیبهشت تقویم زرتشتی برابر با دومین روز از تقویم رسمی ایران برگزار میشود و برای گرامی داشت جایگاه آتش ، گرما و روشنایی آن در زندگی انسان است.
اَردیبهشت در اوستا به صورت اَشَه وَهیشتَه آمده است.
بخش نخست ، اَشَه یا اَرتَه به معنی درستی و راستی و هنجار و بخش دوم صفت عالی است به معنی بهترین ، بنابراین اردیبهشت یعنی بهترین راستی یا بهترین هنجار و قانون خواهد بود.
این ویژگی یکی از گام های عرفانی برای شناخت ونزدیک شدن به اهوراست .
اردیبهشت در نقش مادی خود از روشنایی وآتش پاسداری می کند .
🔹در این جشن ، ایرانیان به کنار آتشکده ها و کانون روشنایی می رفتند و با آرزوی افزایش فروغ اهورایی در جان وروان خویش به نیایش آتش ( بخشی از خُرده اوستا ) می پرداختند . سپس با خوردنی های سنتی که فراهم شده بود پذیرایی می شدند .
@azarbayeganeiran
@Loversofiran
@majaleh_rooz