فاطمی با دکتر مصدق🔻

@Mosaddegh_Channel
axgig.com/images/53480251875441288857.jpg

🔘رابطه فاطمی با دکتر مصدق🔻

پریوش سطوتی همسر دکتر فاطمی که از نزدیک در جریان مناسبات فاطمی بود، تأکید می‌کند که رابطه فاطمی با دکتر محمد مصدق بسیار صمیمانه بوده است. او در اشاره به این صمیمیت گفت اصلاً نمی‌توان این تصور را داشت که چیزی غیر از صداقت و احترام به دکتر مصدق در ذهن دکتر فاطمی گذشته باشد. دکتر مصدق نیز همین رویکرد را نسبت به فاطمی داشت. در وصف این صمیمیت پریوش سطوتی گفت که در روزهای آخر زندگی فاطمی در زندان از او سؤال کرده بودند دوست دارد با چه کسی ملاقات کند، فاطمی جواب داده بود دوست دارم همسرم و دکتر مصدق را ببنیم، ولی تیمور بختیار اجازه این کار را نداده بود. حتی در روزهای آخر باقی‌مانده زندگی دکتر فاطمی، نظامیان و افراد تیمور به خانه ما ریخته بودند تا من را نیز ببرند و من در آن زمان بستری بودم و نمی‌دانستم چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰

🔘دکتر فاطمی قبل از اعدام گفته بود:🔻

ما سه سال در این کشور حکومت کردیم و یک نفر از مخالفان خود را نکشتیم برای آنکه ما نیامده بودیم برادرکشی کنیم ما برای آن قیام کردیم که ایران را متحد کرده و دست خارجی را از کشور کوتاه کرده و معتقد بودیم اگر در گذشته بعضی از هم وطنان ما در اثر فشار اجانب تحت نفوذ آنها قرار گرفته‌اند و منویات آنها را اجرا کرده‌اند، بعد از آنکه به نهضت استقلال نائل شدیم رویه سابق را ترک خواهند گفت ولی افسوس که عاقبت گرگ زاده گرگ شود.

🔘دکتر مصدق بعد از مرگ وی چنین گفت:🔻

«اگر ملی شدن نفت خدمت بزرگی است از آن کسی که اول این پیشنهاد را نمود باید سپاسگزاری کرد و آن کس شهید راه وطن دکتر حسین فاطمی است. در تمام مدت همکاری با این جانب حتی یک ترک اولی هم از آن بزرگوار دیده نشد.»

™ T.me/Mosaddegh_Channel