ادمین: @Lovers_of_IRAN_bot عاشقان ایران از باختر تا خاور پهنکوه ایران از دریاچه کاسپی تا جنوب دریای پارس #ایران بزرگترین دلیل کنارهم بودن ما با همه تفاوتهاست دغدغه های سیاسی وملی موسیقی ایران راهنما👈https://t.me/LoversofIRAN/2531 اینستاگرامLoversofIRAN
💢ترکمانچایی دیگر از وزارت خارجه و انکار حقوق تاریخی ایران
💢ترکمانچایی دیگر از وزارت خارجه و انکار حقوق تاریخی ایران
🚩حق ایران از دریای خزر 50 درصد و حتی 20 درصد هم نیست.
🚩 قرار نیست بستر و زیر بستر دریای خزر نصف و یا به پنج قسمت مساوی تقسیم شود.
🚩ایران عضو کنوانسیون حقوق دریاها نیست!
🚩معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امورخارجه در اظهاراتی عجیب از آن دسته از کسانی که از تمامیت ارضی ایران دفاع میکنند انتقاد کرد و گفت:
" این مقام مسئول در وزارت خارجه با اشاره به برخی از تفکرات در بین مردم در ارتباط با سهم ایران در دریای خزر، اظهار کرد: روسیه با وسعت هفده میلیون کیلومتر مربع در جریان توافقی که بین این کشور و قزاقستان به صورت دوجانبه انجام شد، سهمش از بستر و زیر بستر این دریا حدود هجده درصد و قزاقستان حدود 32 درصد در نظر گرفته شده است .
قرار نیست بستر و زیر بستر دریای خزر نصف و یا به پنج قسمت مساوی تقسیم شود"
معلوم نیست پور رحیم مامور وزارت خارجه روسیه و قزاقستان است یا ج.ا.ایران اما آنچه مشخص است اینکه ایران سالهاست به کنوانسیون حقوق دریاها پیوسته و مرزهای دریایی خود را بر همین اساس ترسیم کرده که البته شامل دریای خطر نمیشود اما بی خبر بودن عضو ارشد تصمیم گیر از این مساله باعث تعجب است.
🚩 پرخاش این مسئول وزارت خارجه به مردمی که قصد محافظت از حق و حقوق تاریخی شان را دارد بسیار ناراحت کننده است. همه دولتهای جهان دست به ملت سازی می زنند تا ادعاهای تاریخی شان عقبه مردمی داشته باشد اما اولیای دولت ما چنین ملتی دارند ولی از آنها انتقاد میکنند.
🚩ما نمی گوییم سهم ما لزوما 50 درصد است -که بر اساس اصل جانشینی دولتها در حقوق بین الملل از نظر تئوریک درست اما درعرصه عمل نشدنی است- اما کوتاه آمدن از حق 20 درصدی و زبان درازی به ملت بزرگ ایران خیانتی تاریخی است. کجای دنیا وکیل بجای احقاق حقوق موکل از او انتقاد میکند.
🚩به نظر میرسد عده ای در حال تدارک ترکمانچایی دیگر هستند و از هم اکنون آماده حمله به نیروهای خودی تا فردای عقد قرارداد ننگین جشن بگیرند و پایکوبی کنند.
مردم ایران به کشورهای همسایه خزر بابت داشتن چنین دیپلمات هایی تبریک می گوید.
http://yon.ir/Plctj
@Azariha_3