⁣👈چرا دکتر ظریف به نشست داووس نرفت؟ 👉.. امروز در نشست مجمع جهانی اقتصاد در سخنرانی می‌کند

⁣👈چرا دکتر ظریف به نشست داووس نرفت؟👉

@LoversofIRAN

▪دونالد #ترامپ امروز در نشست مجمع جهانی اقتصاد در #داووس #سوییس سخنرانی می کند.
دیروز هم وزیرخارجه #عربستان در این نشست تا آنجا که می‌توانست پاد/ضد #ایران حرف زد!!!

▪اما از ایران نماینده‌ای نبود تا به این حملات پاسخ در خور بدهد چون به گفته #بهرام_قاسمی، سخنگوی وزارت امورخارجه « با وجود دعوت به عمل آمده» محمد جواد #ظریف، وزیر خارجه کشورمان ترجیح داده در ایران بماند تا بر روند تغییراتی که در این وزارت‌خانه ایجاد کرده نظارت کند!!!

▪به گفته قاسمی، مبتکر خانه تکانی در وزارت امورخارجه شخص آقای ظریف بوده و « با توجه به اینکه وزیر خارجه کشورمان با برخی از شخصیت‌های حاضر در داووس در ماه‌های گذشته دیدار کرده...، ترجیحا ایشان مدیریت امور مهم تغییر ساختار وزارتخانه را راسا عهده‌دار شده و از رفتن به داووس خودداری کرد...»

▪اما این دیدارهای دو جانبه ظریف، هیچ یک جای جواب به موقع برای نفرت پراکنی های دیروز در نشست داووس علیه ایران را نخواهد گرفت؛ چرا که دیروز #عادل_الجبیر، وزیرخارجه عربستان در سخنرانی‌اش عربستان را به "نور و روشنایی" و ایران را به "تاریکی" تشبیه کرد که می‌خواهد « با احیای امپراطوری ویران کننده هزاران سال پیش از طریق طایفه‌گری و تروریسم در امور دیگر کشورها دخالت کند.»!!!

▪با این حال دیروز محمد جواد ظریف هم ساکت ننشست و در توییتر در پاسخ به عادل الجبیر نوشت:« هر قدر بوقهای تبلیغاتی ترامپ و همدستانشان «حقایق جایگزین (تقلبی)» تولید کنند، هر میزان که عربستان سعودی بازی تبلیغاتی «چشم انداز نورانی» راه بیندازد و هر قدر آمریکا تلاش کند شکست داعش را به نام خود ثبت نماید، نمی توانند واقعیت‌های زیر را تغییر دهند:
۱- این ایران بود که برای شکست دادن داعش به کمک مردم عراق و سوریه شتافت؛
۲- این آمریکا و عربستان سعودی بودند که به داعش سلاح دادند.»
/روزآروز/

@LoversofIRAN