به کوری چشم منورالفکران؛ هم میخریم و هم سبز میکنیم!

از میان ده‌ها جشن ماهیانه و فصلی و سالینه در گاهشمار آریایی، همین یک برایمان مانده که مردمان این کهنترین پهنه خاکی روی زمین با چنگ و دندان در طول سده‌ها پاسداریش کردند …اکنون که دیدند تیغ شمشیر ترک و تازی نتوانست آنرا از مردمان آریایی بگیرد، تیغ منورالفکری را به جان آن انداخته‌اند! شعارهای خوشگل و دهان ﭘﺮ کن؛ ژست روشنفکری و حمایت از طبیعت برای مردمانی که خودشان زرتشت را به جهان ارمغان دادند که نخستین دین طبیعت گرای جهان بود و همین جشنهای ایرانی هم دقیقا بر اساس ارج به عناصر طبیعت میباشند. ❌ یک روز گفتند؛ () نماد فقر است! چهره سیاهش نشان نژاد پرستی است! در حالیکه میدانستند چهره سیاه او نشان سردی و تاریکی زمستان و پوشاک سرخش نماد دمیدن دوباره آفتاب بر پهنه گیتی است و او پیام آور شادی و نو شدن طبیعت است!. ❌ یک روز گفتند؛ خر است! در حالیکه چه چیزی در گیتی زیباتر از پاکیزگی و نو شدن است، آنهم در زمانیکه همه جهان نو میشود. و این هم از خرد نیاکانمان است!. ❌ یک روز هم دست گذاشتند روی و گفتند که نماد ایرانی نیست و در تنگ کشته میشود. ...
  • گزارش تخلف

یکی از دوستان پرسشی داشتن که پیش خودم گفتم شاید برای دیگران هم سوال باشه

آیا زرتشتیان آتش پرست هستند؟ اگر نه پس چرا آتشکده دارند؟. پاسخ:. خیر، پیدایش آتش در تاریخ ایران به زمانی پیش از پیامبری اشوزرتشت می‌رسد. گزارش مهار کردن و در اختیار آوردن آتش در داستان هوشنگ از شاهنامه فردوسی آمده است. آتش در آن زمان بزرگترین پدیده‌ای شد که در اختیار مرتو (انسان) قرار گرفت، او را از غارنشینی رهایی بخشید و به شهرنشینی فراخواند، همراهان هوشنگ دریافتند که آتش نیاز به خوراک و هوا دارد تا زنده بماند و جایی نیاز دارد تا باد و باران آن را به نابودی نکشاند. به همین شوه (دلیل) آتشکده‌ها ساخته شدند. آتشکده‌ها پس از آن کانونی برای فراهم شدن آتش اجاق خانه و خانواده‌ها بود به همین روی از ارزش و جایگاه ویژه برخوردار شده است. زرتشتیان به پیروی از فرهنگ نیاکان آریایی خود همواره چهار آخشیج (عنصر) هوا خاک آب و آتش را پاک کننده می‌دانستند و تلاش می‌کردند تا آنها را آلوده نسازند، بلکه سرودهای نیایش را برای هر یک داشتند که همچنن در اوستا جای دارد. ...
  • گزارش تخلف