زمان قاجار که زن‌ها حق رفتن به مدرسه را نداشتند

زمان قاجار که زن‌ها حق رفتن به مدرسه را نداشتند. اولین مردمانی که به دختر‌هایشان اجازه درس خواندن دادند #رشتی ها بودند. وقتی این خبر به انگلیسیها رسید آنها سعی کردند جهت جلوگیری از رشد *سواد این تصور را رواج دهند که : "رشتی ها چقدر بی‌غیرت هستند که دختران‌شان را به مدرسه میفرستند" ...!؟

و این شعار نامناسب تا الان هنوز به جا مانده ...

#جامعه
(از سندیت این نوشته، مطمئن نیستم. اگه منبعی برای رد یا تایید این نظریه دارید، لطفا برای ما @sociologist_bot ارسال کنید. )

🌐جامعه‌شناسی علامه
https://telegram.me/joinchat/BReAMD-FIxZP1QyA8P6lvw