شبکه جامعهشناسیبررسی تحلیلی جامعهشناختی و سیاستگذاری اجتماعیپشتیبانی و ارتباط با ما اینستاگرام: کانال انگاره (برادرخوانده):کار علوم اجتماعی
در جواب به سوال کسی که میگوید فلسفه به چه کار میآید جواب باید ستیزه جویانه باشد
در جواب به سوال کسی که می گوید فلسفه به چه کار می آید جواب باید ستیزه جویانه باشد.چرا که پرسش کنایه آمیز و نیش دار است.فلسفه نه به دولت خدمت می کند و نه به کلیسا که هردو دغدغه های دیگری دارند.فلسفه به خدمت هیچ قوه ی مستقری در نمی آید.کار فلسفه ناراحت کردن است.فلسفه ای که هیچکس را ناراحت نکند و با هیچکس ضدیت نورزد فلسفه نیست.کار فلسفه آزردن حماقت است,فلسفه حماقت را به چیزی شرم آور تبدیل می کند.فلسفه کاربردی ندارد جز افشا کردن پستی های اندیشه در تمامی اشکالش,آیا جز فلسفه رشته ای هست که به نقد تمامی رازآمیزگری ها,هر خاستگاه و هدفی که داشته باشند همت گمارد؟
.
✍🏻ژیل دلوز
📖نیچه و فلسفه
#کتاب_بخوانیم
🌐جامعهشناسی علامه
https://t.me/joinchat/AAAAAD-FIxZ3dXAZ8P6lvw