طی یک‌ماه اخیر

طی یک‌ماه اخیر
سه فیلم دیده‌ام «فریب‌خورده» به کارگردانی سوفیا کاپولا، «بدون عشق» به‌ کارگردانی آندره‌ی زویا گینتسف و «کشتن گوزن مقدس» به کارگردانی یورگوس لانتیموس.

بدون عشق می‌توانست با کمی دقت در فیلم‌نامه به اثری ماندگار بدل شود، دقتی که سبب انسجام و هماهنگی ساختار داستانی فیلم فریب خورده است.
مسلمن فضاهای تارکوفسکی‌وار بدون عشق بیشتر باب‌میل من است و این فیلم را بیشتر از فریب‌خورده دوست دارم ولی واقعیت این است که فریب خورده «فیلم» بهتری‌ست.

اما کشتن گوزن مقدس یک مزخرف به تمام معنا بود، حتا اگر لیست نامزدی‌هایش در جوایز خارج از شمارش باشد.

@faryad_naseri