◊ در ولایت ما که تربتی‌ست شگفت از این خاک گهر نشان ضرب‌المثلی به ترکی هست که معنای تحت اللفظی‌اش این است که در این خاک تعزیه سر نم

◊ در ولایت ما که تربتی‌ست شگفت از این خاک گهر نشان ضرب‌المثلی به ترکی هست که معنای تحت اللفظی‌اش این است که در این خاک تعزیه سر نمی‌گیرد. به این معنا که اگر قومی قصد کنند که برنامه‌ای را پیش ببرند نمی‌شود که نمی‌شود.
هر چه فکر می‌کنم می‌بینم مشت نمونه‌ی خروار است. تا وقتی تک‌تک به قول حضرت "آحاد ملت" نسبت به امور حساسیت و پرسش ندارند، حال همین است که هست.
یعنی کار بشر ایرانی امروز رسیده به‌جایی که یکی در پیش چشم‌اش جان می‌دهد این یا تماشا می‌کند یا فیلم می‌گیرد یا با افسوس می‌گذرد. آن مرحوم آینده و محتضر بر زمین اگر کمی جان داشت بلند می‌شد می‌گفت یا ایهاالبشر! بنگر عاقبت امور را؟
من از شما "تک‌تک آحاد ملت همیشه در صحنه" پرسشی دارم واقعن باید چه کرد که کمی تکان بخوریم؟ روحانیت و روشنفکری و کتاب و هر چه که ممکن است حرفی داشته باشد که هیچ! بیایید خودمان فکر کنیم ان‌شاالله به لطف حق قرار است چکار بکنیم؟
امروز صبح داشتم فکر می‌کردم این‌ها که کتاب نمی‌خوانند این زمان بسیار موجز از آن جهت که در ایران وقت طلاست را چه می‌کنند؟ واقعن چه می‌کنند؟
◊ ملت شادانی که ماییم بر روح پرفتوح‌مان صلوات!
#فریاد_ناصری
● ملتی کز هر جهت بهر زوال آماده است
خود بود دون همت و نفرین به گردون می‌کند
ملتی کاینسان فرو رفتست اندر خواب جهل
حالیا بیدار او را –شعر من- چون می‌کند
#میرزاده_عشقی
@faryad_naseri