…. بار خدایا اگر از ما بگذری از فضل و احسان توست و اگر به کیفر برسانی از داد و دادگری توست
#ثنای_دهم
#صحیفه_سجادیه
#بازنویسی_فریاد_ناصری
بار خدایا اگر از ما بگذری از فضل و احسان توست و اگر به کیفر برسانی از داد و دادگری توست
پس به نعمت خود بخششت را بر ما آسان فرما و به گذشتت ما را از کیفرت رهایی ده زیرا ما را توانایی دادگری تو نیست و بی عفو و بخششت هیچ یک از ما را رهایی نه
ای بی نیاز بی نیازان، اینک ما بندگان تو در اختیار توایم ومن نیازمندترین نیازمندانم به تو پس به بی نیازی و عطای خویش نیازمندی ما را بر طرف فرما و ما را به باز داشتن خود نومید مگردان که بیچاره کردهای کسی را که از تو نیکبختی خواسته و نومید ساختهای آن را که از احسان تو بخشش طلبیده
پس در این هنگام از جانب تو به که رو آوریم و از درگاه تو به کجا رویم؟ منزه و پاکی تو ما بیچارگانیم که اجابتشان را واجب گردانیدهای و ما رنجدیدگانیم که رفع گرفتاریشان را وعده دادهای
و شبیهترین چیزها به خواست و ارادهی تو سزاوارترین کارها به ذات مقدسهی تو در عظمت و بزرگواریت رحمت و بخشش بر کسیست که از تو درخواست رحمت کرده و رسیدن به فریاد کسیست که از تو فریاد رسی طلبیده پس رحم کن به زاری ما به درگاهت و چون خود را در اختیارت افکندهایم بی نیازمان فرما
بارخدایا بر معصیت و نافرمانیت از شیطان پیروی کردیم ما را شماتت کرد پس از آنکه ما برای تو از او دوری گزیده و به درگاهت رو آوردیم اندوهی به ما مرسان که ما را شماتت کند
@faryad_naseri