شایعه حصر سیدمحمدخاتمی و روش تبلیغاتی کوکاکولا

شايعه حصر سيدمحمدخاتمي و روش تبليغاتي كوكاكولا

حتما شنيده ايد كه يكي از روشهاي تبليغاتي كوكاكولا گذاشتن يك تصوير از كوكاكولا در لابلاي فريمهاي يك فيلم سينمايي پر بيننده بود؛ به شكلي كه مخاطب بدون اينكه تكرار فريم مربوط به كوكا را از بين هر ١٠ فريم ببيند و متوجه آن بشود، اما به شكل نامحسوس تصوير كوكا در ذهنش حك ميشد و زماني كه در فروشگاهها يا فيلمهاي تبليغاتي رسمي، كوكاكولا را ميديد ناخودآگاه احساس خوشايندي نسبت به آن داشت.
البته آن روش تبليغاتي براي محصولات تجاري ممنوع شد و ديگر استفاده نميشود ولي از كجا معلوم چنين روشهايي در دنياي تبليغاتي سياسي و فرهنگي امروز مورد استفاده قرار نگيرد؟

داستان ممنوع التصويري سيدمحمد خاتمي، دقيقا ما را به ياد همان روش تبليغاتي كوكاكولا مياندازد.
حالا بدون اينكه رسما تصوير او را ببينيم و صدايش را بشنويم و نامش را بخوانيم اما در لابلاي همه چيز او را ميبينيم و حريصانه نگاهش ميكنيم.

امروز همانقدر كه تكنولوژي پيشرفت كرده روشهاي تبليغاتي نيز پيچيده تر و نامحسوس تر شده است. بسياري از گرايشات و علايق ما بدون انكه بدانيم توسط اتاقهاي فكري شكل ميگيرند.

شايد بخاطر اين است كه با وجود زاويه اي كه با افكار واقعي آقاي خاتمي دارم و در دل احساس انزجار از ماهيت حقيقي او احساس ميكنم اما در اين چندسال بسيار و مكررا اتفاق ميافتد كه در عالم خواب او را مردي اهورايي، مهربان و وطن پرست ميبينم كه حتي مواضعي خلاف مواضع اش در دنياي واقعي گرفته است!

مساله اين خوابها هميشه ذهن من را مشغول كرده بود كه چرا دنياي خواب من در مورد اين شخص تا اين حد با دنياي واقعيت در تضاد است؟ آنهم در زمانهايي كه فكرم اصلا و ابدا به اين شخصيت سياسي مشغول نبوده است.

بعدها به اين نتيجه رسيدم با توجه به اينكه سرمنشاء خوابهاي ما از ناخوداگاه ذهن ماست و اين بخش توسط تبليغات هوشمند و نامحسوس مورد هدف قرار دارد، بنابراين ميتوان نتيجه گرفت ذهن همه ما بدون آنكه بدانيم در معرض تبليغاتيست كه سعي دارد آقاي خاتمي را در حد يك رهبر و ناجي جا بياندازد.

مساله ممنوع التصويري خاتمي را ميتوان جزوي از همين پروژه تبليغاتي بزرگ قلمداد كرد كه اخيرا با شايعه اعمال محدوديتهاي بيشتر در مورد ايشان نيز كاملا همخواني دارد.

بايد اضافه كرد كه هدف اين پروژه تبليغاتي صرفا شخص ايشان نيست بلكه قدرت بخشي و توان افزايي به جريانات سياسي و اقتصادي خاصي است كه در صحنه سياسي ايران حضور دارند.

💢kafshhaye_aahani

به آنتی اولیگارشی بپیوندید👇