‍ ☘ ☘ برگی از تقویم تاریخ ☘ ☘..۱۰ امرداد زادروز محمد سریر

‍ ☘ ☘ برگی از تقویم تاریخ ☘ ☘

۱۰ امرداد زادروز محمد سریر

محمد سریر ( زاده سال ۱۳۲۳ تهران ) آهنگساز

وی مدارج علمی‌را با دریافت دیپلم ریاضی و سپس لیسانس اقتصاد از دانشگاه تهران و فوق لیسانس علوم سیاسی از دانشکده علوم سیاسی طی کرد و در نهایت موفق شد دکترای اقتصاد خود را از دانشگاه اقتصاد وین (اتریش) دریافت کند.
همزمان با تحصیل در رشته‌ای غیر هنری به هنر موسیقی نیز علاقه‌مند شد و از همان اوان نوجوانی به شکل پی‌گیر موسیقی را نیز آموزش دید.
سریر دوره دبیرستان هنرستان عالی موسیقی یا همان کنسرواتور آزاد را در سال ۱۳۳۸ آغاز کرد و سال ۱۳۴۳ به پایان رساند.
بعد از آن در سال ۱۳۵۱ در دوره کارشناسی رشته موسیقی دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران پذیرفته و سال ۱۳۵۴ از آنجا فارغ‌التحصیل شد.
لیسانس آهنگسازی آکادمی موسیقی و هنرهای زیبای وین در سال ۱۳۵۷ و فوق لیسانس آکادمی موسیقی و هنرهای زیبای وین در همین رشته در سال ۱۳۶۴ از دیگر توفیق‌های علمی‌وی در رشته موسیقی به شمار می‌رود.
سریر در سال ۱۳۸۱ دکتری شورای عالی ارزشیابی هنرمندان کشور را نیز به دست آورد.
فعالیت‌ها و سمت‌های هنری- موسیقایی محمد سریر از سال ۱۳۴۴ آغاز شد، زمانی که وی به عنوان آهنگساز و عضو ارکستر بزرگ رادیو پذیرفته‌ شده بود.
بعد از آن وی تدریس مربیان هنری وزارت آموزش و پرورش را در انستیتو مربیان هنری به عهده گرفت.

تالیفات موسیقایی:
تالیفات موسیقایی سریر عبارتند از آهنگسازی هفت آلبوم موسیقی به نام‌های:
۱. دلاویزترین
۲. جاودانه با عشق
۳. جلوه های ماندگار
۴. رویای رنگین
۵. ازمابه مهربانی یاد آرید
۶. رویای دیگر
۷. چراغی در افق
و تصنیف بیش از یکصد اثر آوازی و موسیقی متن فیلم و سریال‌های تلویزیونی، مجموعه‌ های نوار و دیسک و نگارش مقالات مختلف در زمینه موسیقی در نشریات تخصصی و دیگر جرائد.

برخی از کارهای دکتر سریر با آواز و صدای محمد نوری، خواننده پیش کسوت موسیقی پاپ ایرانی از آثار ماندگار در این زمینه به شمار می‌روند.

@bargi_az_tarikh

☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘