🔴 بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل در دیدار اخیر خود با رئیس‌جمهوری آمریکا با ابراز «نگرانی عمیق» از توافق هسته‌ای در حال شکل‌گی

🔴 بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل در دیدار اخیر خود با رئیس‌جمهوری آمریکا با ابراز «نگرانی عمیق» از توافق هسته‌ای در حال شکل‌گی

🔴 بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل در دیدار اخیر خود با رئیس‌جمهوری آمریکا با ابراز «نگرانی عمیق» از توافق هسته‌ای در حال شکل‌گیری بین واشنگتن و ریاض برای احداث شماری رآکتور اتمی در عربستان، خواهان لغو این توافق شده است. وبسایت خبری آمریکایی اکسیوس و شبکه ۱۰ تلویزیون اسرائیل، روز جمعه هجدهم اسفند این گزارش را منتشر کردند و دفتر نخست‌وزیری اسرائیل نیز با انتشار بیانیه‌ای، به طور تلویحی درست بودن آن را تأیید کرد. اما دولت آمریکا هنوز رسماً به آن واکنش نشان نداده است.
🔺 بنیامین نتانیاهو هفته گذشته در جریان سفر به آمریکا، روز دوشنبه چهاردهم اسفند با حضور در کاخ سفید، برای پنجمین بار در یک سال اخیر با دونالد ترامپ دیدار کرد. نتانیاهو از رئیس‌جمهور آمریکا خواست مذاکرات هسته‌ای با عربستان سعودی را دنبال نکند و در صدد فروش رآکتورهای هسته‌ای به سعودی‌ها نباشد. این گزارش‌ها حاکی از آن است که نخست‌وزیر اسرائیل به رئیس‌جمهور آمریکا پیشنهاد داده در صورت تحقق توافق آمریکا و عربستان، شرط‌های اکیدی برای سعودی‌ها گذاشته شود و از جمله آنها متعهد شوند تا غنی‌سازی را در خاک خود انجام ندهند.
🔺 شرطی که اسرائیل برای برنامه هسته‌ای عربستان تعیین کرده در حالی است که ظاهراً سعودی‌ها در مذاکرات با آمریکایی‌ها بر غنی‌سازی اورانیوم در عربستان تأکید کرده‌اند. ترامپ بر لزوم مذاکرات بیشتر در این باره تأکید کرده ولی به نتانیاهو گفته که ممکن است عربستان برای اجرای طرح‌های هسته‌ای‌اش، به چین و روسیه مراجعه کند. این گزارش‌ها تأکید می‌کند که رئیس‌جمهور آمریکا همچنین به دلیل چشم‌انداز اشتغالزایی زیاد توافق هسته‌ای آمریکا و عربستان برای مردم آمریکا ، خواهان تحقق این توافق است.
@Diplomacy_IR
t.co/wanHmWypru