🔰 برگزاری نشست کمیسیون مقام زنان سازمان ملل متحد با موضوع برابری جنسیتی در نیویورک

🔰 برگزاری نشست کمیسیون مقام زنان سازمان ملل متحد با موضوع برابری جنسیتی در نیویورک

✅ کمیسیون مقام زنان سازمان ملل متحد ۱۲ مارس‌ بزرگ‌ترین نشست خود را با موضوع برابری جنسیتی در نیویورک آغاز کرد. این نشست که گسترده‌ترین گردهمایی اعضای سازمان ملل متحد، سازمان‌های مردم‌نهاد و دیگر کنشگران بین‌المللی در حوزه برابری جنسیتی و حقوق زنان است تا 23 مارس ادامه خواهد داشت و مشخصاً بر «چالش‌ها و فرصت‌های تحقق برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان و دختران روستایی» متمرکز است.

❎ تمرکز بر توانمندسازی زنان و دختران روستایی از این جهت اهمیتی ویژه می‌یابد که این گروه جمعیتی نقشی بسیار مهم در تولید، فراوری و توزیع غذای جهان ایفا می‌کنند، مدیریت انرژی خانوارهای روستایی عمدتا بر عهده آن‌هاست و حضورشان در فعالیت‌های زراعی نیز به معنی اثرگذاری چشم‌گیرشان در عرصه مقابله با تغییر اقلیمی است. با همه این‌ها، زنان و دختران روستایی در اکثر حوزه‌ها فرصت‌ها و امکانات بسیار کم‌تری در مقایسه با مردان و پسران روستایی دارند؛ وضعیتی که نابرابری جنسیتی را به مانعی جدی برای تحقق دیگر اهداف توسعه پایدار بدل می‌کند.

✳️ بر اساس برنامه اعلام‌شده، شرکت‌کنندگان شصت و دومین نشست کمیسیون مقام زنان سازمان ملل متحد درباره مسائل کلیدی اثرگذار بر برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان و دختران روستایی بحث خواهند کرد؛ از جمله تضمین استانداردهای برابر زندگی، شرایط انسانی کار، زیرساختارها و فناوری، آموزش و سلامت، و پایان دادن به همه خشونت‌ها و رویه‌های آسیب‌رسان علیه زنان و دختران.
@ngoodvv