https://t.me/joinchat/AAAAAEml727aUtxh3Yucbg کانال روابط بین الملل وسیاست خارجی/مدیر؛حسین علی فام دانشجوی دکترای روابط بین الملل،پژوهشگر،تحلیلگرومدرس دانشگاه/ آیدی تلگرام؛ https://t.me/Alifamhossein پیج اینستاگرام؛hossein_alifam
✅✅✅دهشتناک اتمی آمریکا.. ✍امیرعلی ابوالفتح، کارشناس مسائل آمریکا.. پایانی
✅✅✅#راهبرد دهشتناک اتمی آمریکا
✍امیرعلی ابوالفتح، کارشناس مسائل آمریکا
#بخش پایانی
برای رفع این نقیصه، دولت آمریکا در تلاش برای افزودن بمب های اتمی مینیاتوری به کلکسیونی از تسلیحات اتمی خود است تا در زمان نیاز، از آنان علیه کشورهایی همچون روسیه، چین یا کره شمالی استفاده کند. با این حال، همان گونه که تجربه تاریخی نشان داده است، ساخت تسليحات جديد همواره در انحصار سازندگان اوليه آن قرار نميگيرد و با گذشت زمان، توسط ديگران نيز تكثير ميشود. از اين رو، شايد براي مدتي، ساخت بمبهاي اتمي مينياتوري در انحصار امريكا باقي بماند و اين كشور با بهرهمندي از اين برتري بتواند خواست خود را تا مدتي به ديگران تحميل كند؛ اما اگر اين فناوري پس از مدتي از سوي دشمنان و رقباي امريكا نيز مورد استفاده قرار گيرد، ايالات متحده با تهديداتي مواجه خواهد شد كه اكنون رقبا با آن مواجه هستند.
به عبارت ديگر ميتوان پيشبيني كرد، مسابقه تسليحاتي قرن بيستم براي ساختن هرچه بزرگتر و مخربتر تسليحات اتمي، در قرن بيستويكم با مسابقه تسليحاتي براي ساختن هرچه كوچكتر و كمتر مخربتر تسليحات اتمي ادامه يابد. اين موضوع ميتواند حتي بيش از بحث تغيير در مفهوم بازدارندگي و استفاده از تسليحات اتمي در زمان حملات غيراتمي به امريكا و متحدانش، جهان را در معرض تهديد قرار دهد. ترس از ويراني كامل در «جنگ تمامعيار اتمي» براي ٧٠ سال جهان را در برابر به كارگيري تسليحات اتمي ايمن ساخت. اما بمبهاي اتمي كه صدها هزار انسان را به كام مرگ نفرستند و نابودي كل بشريت را رقم نزنند، ميتوانند بهكرات در جنگهاي منطقهاي به كار گرفته شوند. چنين دنيايي به مراتب از دنياي كنوني، ترسناكتر و دهشتناكتر خواهد بود.
اعتماد
https://t.me/bestdiplomacy