💫تکنیک آینه:. در مذاکره باید تا جای ممکن از طرف مقابل اطلاعات به‌دست بیاوریم اما چگونه؟

#آموزش_دیپلماسی
💫تکنیک آینه:
در مذاکره باید تا جای ممکن از طرف مقابل اطلاعات به‌دست بیاوریم اما چگونه؟ بدین منظور کافی است تا با تکرار 3 تا 5 کلمه‌ی کلیدی در جمله‌ی آخر آنها، او را راغب کنیم.

مثال:
طرف اول:شما باید بدانید که هدف ما جلب اعتماد، ایجاد تفاهم و برانگیختن حس همکاری است.
پاسخ شما: ما به شما اعتماد داشته ایم و امیدواریم که همکاری های خود را گسترده کنیم تا در زمینه های مختلف با یکدیگر در سایه توافق و تفاهم به موفقیت هایی دست یابیم. حوزه های مهمی هستند که می توانیم با یکدیگر تبادل و گفتگو کنیم.
طرف اول: بله بسیار راغب هستیم در زمینه انرژی های تجدید پذیر، سد سازی و محصولات کشاورزی صحبت کنیم.
شما:ما نیز به حوزه های مورد اشاره شما راغبیم (بعد از اینکه دانستید برای چه زمینه هایی آماده همکاری است.)

✨در این مثال اولین جمله شما بعد از صحبت طرف اول با کلمات کلیدی باعث شد تا او در نوبت خود اطلاعات ذهن خود را بیرون بریزد چون زمانش را شما فراهم کردید !
──═ঊঈ @irdiplomat ঊঈ═──