https://t.me/joinchat/AAAAAEml727aUtxh3Yucbg کانال روابط بین الملل وسیاست خارجی/مدیر؛حسین علی فام دانشجوی دکترای روابط بین الملل،پژوهشگر،تحلیلگرومدرس دانشگاه/ آیدی تلگرام؛ https://t.me/Alifamhossein پیج اینستاگرام؛hossein_alifam
🔴نماینده روسیه: نگرانم که روزهای آخر عمر باشد/ مساله مهم تصمیم دولت ایران است
🔴نماینده روسیه: نگرانم که روزهای آخر عمر #برجام باشد/ مساله مهم تصمیم دولت ایران است
ولادیمیر شیزوف نماینده روسیه در اتحادیه اروپا به دویچه وله گفت: در تماس نزدیک با همه طرفهای برجام هستیم و مشتاقیم که بتوانیم به عنوان پنج عضو باقی مانده گروه 1+5 در کنار ایران و اتحادیه اروپا (برای تداوم اجرای برجام) کار کنیم اما مساله اصلی تصمیم دولت ایران است.
🔺 شیزوف در پاسخ به اینکه 'آیا خروج آمریکا از برجام مساله خطرناکی است؟' گفت: البته که اقدام خطرناکی است و من بیم دارم که خطر این کار فراتر از ایران و خود این توافق باشد. وی افزود: توافق هسته ای ایران نتیجه تلاش چندجانبه شش کشور و سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا بود که به عنوان هماهنگ کننده این تلاشها عمل می کرد و هدف، رسیدن به توافقی بود که از یک سو از اجرای یک برنامه هسته ای نظامی در جمهوری اسلامی ایران جلوگیری کند و از سوی دیگر با اجرای تعهدات مندرج در این توافق ، تحریم های اعمال شده علیه ایران را بردارد.
🔺این توافق یک دستاورد دیپلماتیک مهم توسط همه طرفها از جمله ایالات متحده آمریکا بود که بطور فعال در این کار مشارکت داشت. اما الان بیم دارم که تنها چند روز از عمر این توافق باقی مانده باشد. بنابراین اگر آمریکا در را به روی این توافق ببندد - اگر با لفظ ملایمی بیان کنیم - در این صورت آمریکا نقض کننده اساسی توافقی خواهد بود که مورد تائید اجماعی شورای امنیت سازمان ملل است.
🔺شیزوف در پاسخ به این پرسش که آیا ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در این زمینه با دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود صحبت کرده است، پاسخ داد: بطور حتم سیگنالهای خاصی در طول دوره ای از زمان منتقل شده است زیرا این مساله ای نیست که چند روز پیش آغاز شده باشد.
🔺 نماینده روسیه در اتحادیه اروپا در پاسخ به اینکه روسیه چگونه به خروج آمریکا از برجام واکنش نشان خواهد داد ، گفت: ما در تماس نزدیک با همه طرف های امضاء کننده دیگر از جمله ایرانی ها ، و در حال بررسی موضوع هستیم. من البته جزئیات گفت وگوهای دیپلماتیک را افشا نمی کنم اما ما مشتاق هستیم که به عنوان پنج عضو باقی مانده قالب شش جانبه گروه 1+5 ، در کنار ایرانی ها و سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا با هم (برای تداوم برجام) کار کنیم. مساله و سوال مهم در اینجا این است که دولت ایران چه تصمیمی خواهد گرفت.
🔺 نماینده روسیه در پاسخ به این پرسش که به نظر شما ایران چه خواهد کرد ؟ گفت: من نمی دانم ؛ بستگی به نظر آنان دارد. ایرانی ها در حال حاضر در حال بررسی گزینه های خود هستند. ایرانی ها البته در تمام مدت گفته اند که به هیچ وجه قصد تولید سلاح هسته ای ندارند بنابراین می توانم بگویم که ما بحثهای نزدیکی خواهیم داشت اما در این مقطع چون برهه حساسی است بیش از این چیزی نمی گویم - ایرنا
@Diplomacy_IR