https://t.me/joinchat/AAAAAEml727aUtxh3Yucbg کانال روابط بین الملل وسیاست خارجی/مدیر؛حسین علی فام دانشجوی دکترای روابط بین الملل،پژوهشگر،تحلیلگرومدرس دانشگاه/ آیدی تلگرام؛ https://t.me/Alifamhossein پیج اینستاگرام؛hossein_alifam
🔴 یک عضو کابینه بنیامین نتانیاهو در اسرائیل روز چهارشنبه هشتم فروردینماه، با اشاره به چند سناریو در مورد عواقب «مواجهه نظامی» احت

🔴 یک عضو کابینه بنیامین نتانیاهو در اسرائیل روز چهارشنبه هشتم فروردینماه، با اشاره به چند سناریو در مورد عواقب «مواجهه نظامی» احتمالی ایران و آمریکا برای این کشور هشدار داد. به گزارش جروزالمپست به نقل از یوآو گالانت، از وزرای ارشد در دولت اسرائیل، در صورتی که کنار کشیدن آمریکا از #برجام به رویارویی نظامی تهران و واشنگتن بینجامد، اسرائیل باید برای عواقب این امر آماده باشد.
🔺 به گفته گالانت که خود از منتقدان جدی توافق اتمی موسوم به برجام است، در صورتی که ایران و آمریکا رو در رو قرار گیرند، تهران «ممکن است حزبالله را علیه اسرائیل فعال کند».
گالانت علت این امر را چنین توضیح داده است که مقامات جمهوری اسلامی «ما را به چشم جزئی از آمریکا میبینند، ایالت پنجاه و یکم». گالانت در عین حال پیشبینی کرد که در صورتی که جمهوری اسلامی علیه منافع آمریکا عمل کند، دونالد ترامپ رفتاری با ایران خواهد کرد «متفاوت» با رفتار روسای جمهور پیشین آمریکا.
🔺ترامپ از پیش از کارزار انتخاباتیاش از منتقدان سرسخت جمهوری اسلامی و بهویژه توافق اتمی بوده و بارها باراک اوباما را به دلیل توافق اتمی با تهران سرزنش کرده است. اظهار نظر این وزیر نزدیک به بنیامین نتانیاهو و منتقد برجام در حالی منتشر میشود که کمتر از دو ماه به ضربالاجلی مانده است که رئیس جموری آمریکا برای رفع نقایص ادعایی برجام تعیین کرده است.
@Diplomacy_IR
t.co/ApfUq8W3fM