https://t.me/joinchat/AAAAAEml727aUtxh3Yucbg کانال روابط بین الملل وسیاست خارجی/مدیر؛حسین علی فام دانشجوی دکترای روابط بین الملل،پژوهشگر،تحلیلگرومدرس دانشگاه/ آیدی تلگرام؛ https://t.me/Alifamhossein پیج اینستاگرام؛hossein_alifam
🔴 نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه ۱۶ فروردین ضمن تاکید بر ضرورت پاسخگو کردن ایران به دلیل اقداماتش در منطقه گ

🔴 نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه ۱۶ فروردین ضمن تاکید بر ضرورت پاسخگو کردن ایران به دلیل اقداماتش در منطقه گفته است، آمریکا با همپیمانان اروپایی خود در حال مذاکره برای اصلاح توافق هستهای با ایران است. سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد که در دانشگاه «دوک» سخنرانی میکرد به موضوع رویارویی آمریکا با تهدیدهای بینالمللی و مساله توافق هستهای با ایران، برجام، و برنامه موشکی این کشور پرداخت.
🔺 هیلی گفت برای سالها نه تنها آمریکا که متحدان اروپایی ما در راستای حفظ توافق هستهای با ایران، آزمایش موشکهای بالیستیک ایران، حمایت از تروریسم و سرکوب مردم ایران را نادیده گرفتند. به گفته سفیر آمریکا در سازمان ملل، معماران توافق هستهای معتقد بودند که در برابر دو گزینه پذیرفتن «توافق بد» یا «جنگ با ایران» قرار داشتند. دولت کنونی (آمریکا) این شهامت را داشته است که این روایت نادرست از گزینهها را به چالش بکشد. ما در همکاری با همپیمانان اروپایی در حال تقویت این توافق هستیم و میخواهیم ایران را به دلیل حمایت از تروریسم در منطقه پاسخگو کنیم.
🔺 هیلی اضافه کرد: رییس جمهوری یک ضرب الاجل تا اواسط ماه مه برای تداوم مشارکت در توافق هستهای با ایران تعیین کرده است، ورای این که در این توافق بمانیم یا نه، در پیش گرفتن رویکردی محکم برای پاسخگو کردن ایران به دلیل اقداماتش، پیام قوی برای ایران و کره شمالی خواهد فرستاد.
🔺 سفیر آمریکا در ادامه به انتقاد در خصوص پیامدهای خروج احتمالی آمریکا از توافق هستهای با ایران برای کره شمالی پرداخت و اظهار داشت: آنهایی که می گویند خروج آمریکا از برجام یا اصلاح این توافق میتواند پیامی به کره شمالی باشد که نمیشود به تعهدات (آمریکا) در توافق ها اعتماد کرد، کاملا در اشتباه هستند. تاکید بر بازرسیهای بیشتر، حذف بند غروب و پایان دادن به برنامه موشکهای بالستیک ایران، این پیام رابه کره شمالی خواهد داد که آماده معامله هستیم و ما توافق بد را نخواهیم پذیرفت. وی گفت : ما صادقانه با اروپایی ها در حال مذاکره هستیم اما اگر ایرادهای برجام برطرف نشود ما خارج میشویم و می توانیم تحریمها را بر می گردانیم اما ایران از این توافق خارج نمیشود چون به تجارت با اروپا نیاز دارد.
@Diplomacy_IR
t.co/MSObx0U6VZ