قاسمی: ایران و اروپا دهه‌هاست گفت‌وگو و دارند و مانعی برای این کار ندارند.. وزارت خارجه ایران:

قاسمی: ایران و اروپا دهه‌هاست گفت‌وگو و دارند و مانعی برای این کار ندارند.. وزارت خارجه ایران:

قاسمی: ایران و اروپا دهه‌هاست گفت‌وگو و دارند و مانعی برای این کار ندارند

@phdLAW
سخنگوی وزارت خارجه ایران:
🔹ایران و اتحادیه اروپا از دیر باز و در مقاطع مختلف و در موضوعات گوناگون گفتگوهایی با یکدیگر داشته اند و اصولا طرفین هیچ مانعی برای رایزنی، تبادل نظر و شنیدن نقطه نظرات یکدیگر نداشته و ندارند.
🔹 درحاشیه کنفرانس مونیخ، گفتگویی بین هیات ایران به سرپرستی معاون سیاسی وزارت خارجه و معاونان وزیر خارجه چند کشور اروپایی ( ایتالیا، فرانسه، انگلیس و آلمان) با محوریت یمن آنهم به دلیل شرایط بسیار خاص و فاجعه بار آن برگزار شد.
🔹ایران همواره در تماس های دیپلماتیک خود سعی داشته و دارد که در جهت اتمام جنگ و تجاوز و بازگشت آرامش و مهیا شدن زمینه ارسال کمک های انسان دوستانه برای مردم مصیبت زده این کشور تلاش کند.
🔹ایران و اروپا می توانند در راستای سیاست اصولی و خردمندانه جمهوری اسلامی ایران و در تمامی موضوعات دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفتگو، تبادل نظر و رایزنی ( و نه الزاما مذاکره به معنای سیاسی و حقوقی آن) داشته باشند.

🔸رویترز روز پنجشنبه (۱۰ اسفندماه) مدعی شد قدرت‌های اروپایی با نزدیک شدن به ضرب‌الاجل ترامپ درباره برجام، گفت‌وگو با طرف‌های ایرانی درباره «نقش تهران در خاورمیانه» را آغاز کرده‌اند.
fna.ir/a4g2mp