https://t.me/joinchat/AAAAAEml727aUtxh3Yucbg کانال روابط بین الملل وسیاست خارجی/مدیر؛حسین علی فام دانشجوی دکترای روابط بین الملل،پژوهشگر،تحلیلگرومدرس دانشگاه/ آیدی تلگرام؛ https://t.me/Alifamhossein پیج اینستاگرام؛hossein_alifam
✔️ ۱۶ نیروگاه اتمی میسازد

✔️ #عربستان ۱۶ نیروگاه اتمی میسازد
کابینه دولت عربستان تصویب کرد که در ۲۰ سال آینده ۱۶ نیروگاه هستهای در این کشور تاسیس شود. مقامات عربستان گفتهاند که این نیروگاهها اهدافی صلحجویانه و غیرنظامی را دنبال میکنند.
خبرگزاری عربستان سعودی "سپا" خبر داد که کابینه دولت این کشور نفتخیز تصمیم گرفته است که "برنامه ملی انرژی هستهای" را به اجرا بگذارد. عربستان در نظر دارد ظرف ۲۰ سال آینده ۱۶ نیروگاه اتمی تاسیس کند.
خبرگزاری عربستان در گزارش خود تاکید میکند که این نیروگاهها از استانداردهای ایمنی بالایی برخوردار خواهند بود و مقاصد صلحجویانه را دنبال میکنند.
🔗 https://www.thenational.ae/business/energy/saudi-arabia-said-to-plan-nuclear-power-tender-in-october-1.628485