🔴 المانیتور: نتانیاهو بجای مبارزه با باید باب گفتگو با ایران را بگشاید

🔴 المانیتور: نتانیاهو بجای مبارزه با باید باب گفتگو با ایران را بگشاید

🔴 المانیتور: نتانیاهو بجای مبارزه با #برجام باید باب گفتگو با ایران را بگشاید
پایگاه خبری - تحلیلی المانیتور در مطلبی به قلم ""آکیوا الدار" روزنامه نگار و نویسنده اسرائیلی می نویسد: در هفته های اخیر آمریکا در تلاش بوده تا مناقشه ای بین اسرائیل و لبنان درباره بهره برداری از منابع گازی در دریای مدیترانه را حل و فصل کند. تلاشهای میانجیگری آمریکا بین اسرائیل و لبنان به بن بست رسیده و مذاکرات غیرمستقیم بین اسرائیل ، حزب الله و ایران جای خود را به تهدیدهای نظامی داده است.
🔺نمیدانیم که آیا اسرائیل ضمن رویارویی با تهدیدات نظامی ، خود را برای سناریوی اعطای قرارداد بهره برداری از منابع گازی از طرف لبنان به یک شرکت ایرانی نیز آماده میکند یا خیر. آنچه میدانیم این است که اسرائیل در تدارک گشودن کانال ارتباطی مستقیم با ایران برای بحث درباره مناقشه گازی و مسائل دیگر نیست.
🔺ایران در گذشته بطور تلویحی آمادگی خود را برای کار کردن با اسرائیل نشان داده است. نتانیاهو سابقه اثبات شده ای در راضی کردن مقامات واشنگتن به مخدوش کردن منافع ایران برای تامین منافع اسرائیل دارد. اکنون زمان آن است که نتانیاهو از نفوذ خود، برای ایجاد رابطه ای جدید با ایران بر اساس منافع مشترک استفاده کند. این شامل ترتیبات صلح منطقه ای و پایان دادن به اشغال 50 ساله اراضی فلسطینی می شود.
🔺در بدترین حالت ، این طرح شکست میخورد ، سعودی ها عصبانی می شوند اما اسرائیل نشان خواهد داد که به دنبال صلح است. در بهترین حالت نیز اسرائیل تهدید قدرتمندترین رقیب منطقه ای خود و شریکان آن در سوریه و لبنان را دفع می کند و آغاز فصل مهمی در تاریخ کشور اسرائیل خواهد بود.
#اختصاصی
@Diplomacy_IR
t.co/bAsBpUl4GX