https://t.me/joinchat/AAAAAEml727aUtxh3Yucbg کانال روابط بین الملل وسیاست خارجی/مدیر؛حسین علی فام دانشجوی دکترای روابط بین الملل،پژوهشگر،تحلیلگرومدرس دانشگاه/ آیدی تلگرام؛ https://t.me/Alifamhossein پیج اینستاگرام؛hossein_alifam
🔴هشدار ظریف درباره «پیامدهای خروج آمریکا» از برجام
🔴هشدار ظریف درباره «پیامدهای خروج آمریکا» از برجام
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز پنجشنبه ۳۰ فروردین گفته است در صورتی که آمریکا از توافق هسته ای ایران با شش قدرت جهانی، برجام،خارج شود، این اقدام پیامدهای «بسیار ناخوشایندی» برای واشنگتن در پی خواهد داشت.
🔺محمد جواد ظریف که برای شرکت در «اجلاس بین المللی صلح پایدار سازمان ملل متحد» به نیویورک سفرکرده است، در پاسخ به پرسشی در خصوص خروج احتمالی آمریکا از برجام اظهار داشت: «جمهوری اسلامی ایران حتما براساس منافع خود عمل می کند و در برجام و بیرون برجام انتخاب های گسترده ای برای اقدام دارد.»
🔺وزیر امور خارجه ایران اضافه کرده است: «حتما اقدامی که جمهوری اسلامی خواهد کرد و واکنشی که جامعه بین المللی به حرکت آمریکا خواهد داشت، برای آمریکایی ها بسیار ناخوشایند خواهد بود.»
🔺ایران و شش قدرت جهانی شامل آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، بریتانیا همراه با آلمان در تیرماه سال ۱۳۹۴ بر سر حل و فصل برنامه هستهای ایران و برداشتن تحریمهای بینالمللی علیه آن به توافق رسیدند. ایران در چارچوب این توافق، برجام، پذیرفت که بسیاری از فعالیتهای هستهایاش را متوقف کند و در مقابل تحریمهای هستهای علیه این کشور برداشته شود.
🔺این در حالی است که کمتر از یک ماه به پایان ضربالاجل رئیس جمهور آمریکا برای «رفع نقایص برجام» باقی مانده است. دونالد ترامپ تا (۱۲ مه) ۲۲ اردیبهشت به آلمان، فرانسه و بریتانیا مهلت داده است که این توافق را اصلاح کنند، در غیر این صورت تعلیق تحریمهای ایران بر اساس برجام را تمدید نخواهد کرد.
@Diplomacy_IR