✅تقسیم بندی سهمیه‌ها در دوره دکتری

✅تقسیم بندی سهمیه ها در دوره دکتری

الف -بيست و پنج درصد 25 %ظرفيت هر كدرشته محل به «همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر»، «آزادگان و همسر و فرزندان آنان»، جانبـازان 25 %و بالاتر و همسر و فرزندان آنان» و رزمندگان اختصاص دارد.

ب -پنج درصد 5 %ظرفيت هر كدرشته محل نيز به «جانبازان زير 25 %و همسر و فرزندان آنان» و «همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه» اختصاص دارد.

✍تذكر: طبق تبصره بند الف ماده 90 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران، در صورتي كه سهميه 25 درصدي ايثارگران توسط داوطلبان مشمول سهميه فوق تكميل نشود، خالي مانده آن، ابتدا به مشمولين سهميه 5 درصدي ايثارگران كه شرايط و حد نصاب لازم را داشته باشند، تخصيص يافته و اگر باز هم اين ظرفيت خالي ماند، باقيمانده آن به داوطلبان سهميه آزاد اختصاص مي يابد.

1 -براساس قانون مذكور حدنصاب نمره ايثارگران (اعم از ايثارگران مشمول ظرفيت 25 درصدي و يا 5 درصدي) 70 %نمره آخرين فرد پذيرفته شده در گزينش آزاد در هر كدرشته محل و حدنصاب نمره رزمندگان 80 % نمره آخرين فرد پذيرفته شده در گزينش آزاد در هر كد رشته محل مي باشد.

2 -براساس مصوبه هفتمين جلسه شوراي سنجش و پذيرش دانشجو در دوره هاي تحصيلات تكميلي، در صورتي که در هر كدرشته محل، ظرفيت به هر يك از سهميه هاي فوق اختصاص مي يابد كه امكان اختصاص ظرفيت به درصدهاي مصوب وجود داشته و حاصل ضرب سهم در ظرفيت آن كدرشته محل، حداقل پنج دهم 5/ باشد.

3 -سهميه هاي فوق براساس قوانين و مقررات موجود بوده و در صورت هرگونه تغيير در اين سهميه ها توسط مراجع ذيصلاح، ضوابط و مقررات اعمالي اطلاع رساني خواهد شد.

4 -حدنصاب نمره در تمامي مراحل آزمون لحاظ مي شود.

5 -بر اساس مصوبه چهارمين جلسه شوراي سنجش و پذيرش دانشجو در دوره هاي تحصيلات تكميلي مورخ 18/10/1395 آن دسته از داوطلباني كه با استفاده از سهميه رزمندگان و ايثارگران يك بار در دوره روزانه آزمون دكتري D.Ph پذيرفته شده باشند، حق استفاده مجدد از سهميه ايثارگران و رزمندگان در آزمونهاي سال هاي بعد در همان مقطع را نخواهند داشت.

6 -بر اساس مصوبه چهارمين جلسه شوراي سنجش و پذيرش دانشجو در دوره هاي تحصيلات تكميلي مورخ 18/10/1395 ،آن دسته از داوطلبان سنوات قبل كه با استفاده از سهميه هاي شاهد و ايثارگر در رديف پذيرفته شدگان رشته هاي تحصيلي دوره هاي شبانه و مشترك دانشگاهها و مؤسسات آمـوزش عالي، دانشگاه پيام نور، مؤسسات آموزش عالي غيردولتي و غيرانتفاعي و يا دوره هاي پرديس خودگردان قرار گرفته اند، در صورت انصراف از رشته قبولي خود فقط يك بار ديگر، مجاز به استفاده مجدد از سهميه هاي مربوط در آزمونهاي سالهاي بعد در همان مقطع خواهند بود.

https://t.me/rnmagz