https://t.me/joinchat/AAAAAEml727aUtxh3Yucbg کانال روابط بین الملل وسیاست خارجی/مدیر؛حسین علی فام دانشجوی دکترای روابط بین الملل،پژوهشگر،تحلیلگرومدرس دانشگاه/ آیدی تلگرام؛ https://t.me/Alifamhossein پیج اینستاگرام؛hossein_alifam
مدیریت؛.١ برجام همه خواسته ملت ایران نبودونیست..٢ همه خواسته یک کشور ویک انقلاب ونظام' نمیتوانددرمحتواى یک قراردادبگنجد
مديريت ؛
١ـ برجام همه خواسته ملّت ايران نبودونيست.
٢ـ همه خواسته يك كشور ويك انقلاب ونظام' نمي توانددرمحتواى يك قراردادبگنجد.
دفاع ما از"برجام درمجلس نهم" بيش ازآنكه پرداخت به همه مباحث اتهـامى غرب صهيونيزم عليه ايران باشد! با خواسته وتفاهم ما حول تنها وتنها يك موضوع بود واصراربعضى درزمان تصويب وپس ازآن نامفهوم خواهدبود.
٣ـ بيست دقيقه تنها يك دعواى 'سياسى وحزبى' است وبنده شاهد دهها نشست حول آن درفراكسيون ها وكميسيونها بوده، وهمه محورها حول آن درداخل دولت وشوراى امنيت وشوراى نگهبان وارشادات رهبرى معظم دران مدّ نظر والحاق وپيگيرى گرديده است.
٤ـ نمى توان گفت كه ؛همه مشكلات ما ريشه درخارج داردولى عيناً نمى توان گفت كه برآورد كثيرى ازخواسته هاى معيشتى وشغلى و… بى رابطه با خارج است.
٥ـ نمي توان گفت كه ؛نيازبه صادرات به دنيا نداريم وازآن سوى نمى توان گفت كه ؛
نظامات خريدوفروش درجهان يك طرفه است وهربُردى به آوردى ختم مى گردد (صادرات ،واردات)
٦ـ نمى توان نقش ظالمانه حاكميت غربى آمريكايى را برجهان انكاركردونقش روسيه نيز پس ازفروپاشى تضعيف گرديده وخودروسيه هم درتحريم غرب به سركردگى آمريكاست
٧ـ اغازداستان هسته اى به دوران خاتمى برمى گرددواوّلين مصاحبه هم درآنزمان به اينجانب ارجاع داده شده بودكه ؛ازاصل كاركردآن دفاع داشته ايم وآنرا حقّ طبيعى خويش دانستيم.
٨ـ كاسبى ازتحريم وجنگ وهروضعيت فوق العاده وبهره بردارى ازاين وضعيت توّسط افرادو……همواره درمتن مباحث ونطق هاى دوازده ساله ى بنده (منتشره دركُتب ونيز مشروح مذاكرات وياآرشيو ها )موردتوّجه ونكوهش وپرداخت قرارداشته است.
٩ـ هزينه هاى دولت دربودجه عمومى ازجمله حقوق ودستمزدويارانه ها و……عموما ناظر به هزينه كردهاى غيرمنطقى ولى ضرورى است كه ؛بدون درآمدخارجى بايدبه قناعت وعسرت ومحدوديت وانضباط ويژه وكاهش ها وتعديلات بيانجامد.
١٠ـ بنده درزمان پيش ازانتخابات دولت اقاى احمدى نژاددرمجلس ومطبوعات وسخنرانى انتخاباتى دركشور ازجمله حوزه انتخابيه سه مطلب را تذكاردادم كه ؛با عدم پيروزى هاشمى و……وروى كارآمدن احمدى نژاد با سه مطلب روبرو خواهيم بودالف/روابط با دنيا ومشكلات نوع ونحوه اداره سياست خارجى ب/اقتصاد وفرارمغز وسرمايه ج/مشكلات مديريتى.
هرچندكه نتيجه انتخابات درمرحله دوّم همان بودكه ؛
درروزنامه مردمسالارى پيش ازانتخابات يادآورشده بودم كه دوردوّم متعلق به امثال آقاى هاشمى نخواهدبود
١١ـ دررآى اعتمادبه كابينه آقاى احمدى نژاد نيز مخالفت ما با تنى چند ازوزراء بيانگر تداوم همين رويكردبود
١٢ـدردوران جناب روحانى نيز كه هردودوره باراى اينجانب ونيز سخنرانى هاى متفاوت دردفاع ازهمين مواضع روبرو بودازروّيه موافقت با رويكرد تيم ديپلماسى وانجام مذاكرات متفاوت درمجلس ووزارتخانه (خارجه)وروابط فردى با وزير ومعاونين همراه بودهمين رويكرد مورداعتنا وتوّجه بود
١٣ـ دريادداشت هاى بيش ازدوهزارصفحه اى قلم و……برضرورت تداوم اين سياست تاكيدگرديده است
١٤ـ دراوّلين مصاحبه هاى پس ازپيروزى احمدى نژاد با تمّسك به شعرسعدى كه ازسگ درنده (آمريكا)ايمن شود ………به نوع تعاملات با دنيا واروپا تاكيدگرديد
١٥ـ اينكه آمريكا برجام راعليه خودوكشورش بداندو……وعينا كسانى آنرادرداخل وفضاهابا همين رويكردتعريف مى دارند محلّ تامل است