وزیر امور خارجه ارائه شکایت به کمیسیون مشترک برجام را یکی از گزینه‌های احتمالی ایران پس از اعلام تصمیم ترامپ دانست

وزیر امور خارجه ارائه شکایت به کمیسیون مشترک برجام را یکی از گزینه‌های احتمالی ایران پس از اعلام تصمیم ترامپ دانست

وزیر امور خارجه ارائه شکایت به کمیسیون مشترک برجام را یکی از گزینه های احتمالی ایران پس از اعلام تصمیم ترامپ دانست .

@phdLAW
محمد جواد ظریف پس از دیدار با وزیرخارجه بلژیک در جمع خبرنگاران ایرانی:
روند پیش بینی شده در برجام، ارائه همه گونه شکایت به کمیسیون مشترک است و تا کنون ۱۱ بار در طول حدود دو سال گذشته، رسما به کمیسیون برجام و با نامه نگاری به خانم موگرینی شکایت کردیم.
پس از هر نامه نگاری، جلسه کمیسیون مشترک در سطح معاونان و حتی دو مورد در سطح وزرا تشکیل شده و مورد بحث قرار گرفته است.
تفاوت فعلی در این است که این بار رسما ماده ۳۶ برجام مورد اشاره و استناد قرار می گیره که پاسخ به نقض صریح و جدی برجام است. باید آماده باشیم برای این که یکی از انتخاب های ممکن ما بعد از اقدام آقای ترامپ که البته هنوز هم معلوم نیست، چه خواهد، می تواند این گزینه ما باشد.
این ضرورت را احساس می کنیم که اروپایی ها باید متوجه باشند آنچه مهم است حفظ ایران در برجام است. ایران بوده است که به تمام تعهدات خود در برجام به درستی عمل کرده است و باید آمریکایی ها را مجبور کنند که تعهدات خودشان را اجرا کنند به جای این که ادعاهای جدیدی را مطرح کنند.
در این نشست، ۱+۵ و ایران را نداریم، البته همه وزرای ۱+۵ هم در این نشست حضور ندارند، اما گفت و گوهایی در حاشیه این نشست، بین ما و اعضای اتحادیه اروپا و بعضی از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا انجام شده است.
از فرصت استفاده کردیم برای گفت و گو با نخبگان سیاسی و اصحاب رسانه ها و جلسات بسیار زیادی در این سه روز داشتیم. هم جلسات عمومی و هم جلسات دو جانبه با رسانه ها ، گروه های فکری و افراد ذی نفوذ در خارج از دولت آمریکا و با ایرانیان داشته ایم.
ظریف از روز پنج شنبه وارد نیویورک شد و قرار است روز سه شنبه در اجلاس عالی رتبه صلح پایدار در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، سخنرانی کند.
http://www.irna.ir/fa/News/82895262/