https://t.me/joinchat/AAAAAEml727aUtxh3Yucbg کانال روابط بین الملل وسیاست خارجی/مدیر؛حسین علی فام دانشجوی دکترای روابط بین الملل،پژوهشگر،تحلیلگرومدرس دانشگاه/ آیدی تلگرام؛ https://t.me/Alifamhossein پیج اینستاگرام؛hossein_alifam
ظریف: من فکر نمیکنم که ما در آستانه یک جنگ منطقهای قرار داریم اما متاسفانه بر این باورم که اسرائیل کماکان به نقض حقوق بینالملل

ظریف: من فکر نمیکنم که ما در آستانه یک جنگ منطقهای قرار داریم اما متاسفانه بر این باورم که اسرائیل کماکان به نقض حقوق بینالملل ادامه میدهد و امیدوار است که با مصونیت به این کار خود به دلیل حمایتهای آمریکا ادامه دهد و تلاش میکند تا راههایی برای پنهان کردن خود بیابد. من فکر نمیکنم که این رفتارها دیگر تاثیری داشته باشد.
🔹 آیا شما فکر نمیکنید که این اقدامات تنشها را افزایش دهد؟
ظریف: آنها (صهیونیستها) در واقع تاکنون نیز با نقض حریم هوایی و تمامیت ارضی سوریه به تنشها دامن زدهاند.
🔹 روسها نتوانستند آنها را (جنگندههای صهیونیستی) ساقط کنند، حتی تلاشی برای این کار نکردند.
ظریف: در واقع سوریها توانستند یکی از هواپیماهای آنها را ساقط کنند. من نمیدانم که این اف 16 یا یک جت جنگنده، بنابراین آنها باید انتظار داشته باشند که اگر به نقض تمامیت ارضی دیگر کشورها ادامه دهند پیامدهایی وجود خواهد داشت. آسانترین پاسخ این است که به این اقدامات خصمانه و تهاجمات پایان دهند.
سوال: آیا شما فکر میکنید که راهی برای کاهش تنش میان #ایران و #آمریکا وجود دارد؟
ظریف: از نظر من آنچه #آمریکا در منطقه دنبال کرده است شامل گشایش سفارت #واشینگتن در قدس یک بیحرمتی به جهان اسلام و نقض حقوق بینالملل است. من بر این باورم که اگر آمریکا یک رویکرد سیاسی عاقلانهتر و محتاطانهتر دنبال کند بهتر خواهد بود.
🔗 https://www.cbsnews.com/news/transcript-mohammad-javad-zarif-on-face-the-nation-april-22-2018/