https://t.me/joinchat/AAAAAEml727aUtxh3Yucbg کانال روابط بین الملل وسیاست خارجی/مدیر؛حسین علی فام دانشجوی دکترای روابط بین الملل،پژوهشگر،تحلیلگرومدرس دانشگاه/ آیدی تلگرام؛ https://t.me/Alifamhossein پیج اینستاگرام؛hossein_alifam
🎤مصاحبه.. «خروج آمریکا از برجام عاقلانه نیست».. جک استرا

🎤مصاحبه
«خروج آمریکا از برجام عاقلانه نیست»
جک استرا
پس از شکست مذاکرات هستهای در سال 2005، ایران دارای 800 دستگاه سانتریفیوژ بود و زمانی که دو طرف دوباره بهپای میز مذاکرات بازگشتند،سانتریفیوژهای ایران به 18 هزار دستگاه افزایشیافته بود.
توانمندی ایران در زمینه فناوری هستهای در سطحی است که آمریکا در صورت خروج از برجام پشیمان خواهد شد. رئیسجمهوری آمریکا عنوان میکند که خواهان کسب اطمینان درباره انگیزههای هستهای ایران است و برجام دقیقاً همین کار را میکند.
طرفهای اروپایی (انگلیس، آلمان و فرانسه) باید لابی زیادی انجام دهند تا واشنگتن را متقاعد سازند که خروج از برجام اقدام عاقلانهای نیست.
رکس تیلرسون یک نیروی معتدل در تشکیلات ترامپ بود که تحت تأثیر اروپاییها اصرار داشت رئیسجمهوری آمریکا باید به تمدید تعلیقهای هستهای ادامه دهد.
لینک مطلب: asrdiplomacy.ir/43472