💢دیپلماسی فناوری: شهرها عصر جدیدی از نوآوری و سیاست دیجیتالی را راه اندازی می‌کنند

#استراتژی_سیاسی

💢دیپلماسی فناوری: شهرها عصر جدیدی از نوآوری و سیاست دیجیتالی را راه اندازی می‌کنند

♦️اخیرا فرانسه سفیر فناوری را در دره سیلیکون منصوب کرده است. امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، "دیوید مارتینون" را به عنوان "سفیر امور دیجیتالی"، با صلاحیت رسیدگی به مسائل دیجیتالی که با وزارت امور خارجه سروکار دارد منصوب کرده است. این انتصاب بخشی از استراتژی بین‌المللی دیجیتالی فرانسه است.

♦️ طبق گفته "پاراگ خاننا" استراتژیست ژئوپولتیک، شرکت‌های فناوری پیشرفته در جهان دارای تاثیر بین‌المللی و قدرت اقتصادی بیشتری از دهها کشور دیگر می‌باشند. در سال 2016، نقدینگی اپل بیش از تولید ناخالص داخلی (GDP) دو سوم کشورهای جهان بود.

♦️در سال 2016، سیاست خارجی جایزه دیپلمات سال خود را به "اریک اشمیت" مدیرعامل شرکت الفابت گوگل اعطا کرد. این جایزه برای مشارکت گوگل در روابط بین‌المللی از طریق توانمندسازی شهروندان در سطح جهانی بود.

♦️این تحولات به برتری و برجسته شدن شهرهای فناوری درعرصه جهانی اشاره می کنند. دولت‌های ملی دیگر تنها بازیگران در امور بین المللی نیستند و شهرها نیز در مرکز توجه قرار دارند.

♦️ظهور شهرها با عنوان "واحدهای دیپلماتیک مستقل" ممکن است یکی از مشخصه‌های قرن 21 باشد.

♦️در حال حاضر، فقط 100 شهر برای 30 درصد اقتصاد جهان و تقریبا تمامی نوآوری آن وجود دارد. نیویورک و لندن، با هم، 40 درصد سرمایه گذاری در بازار جهانی را نشان می‌دهند. با توجه به گفته موسسه جهانی مک کینزی، 600 شهر برتر تقریبا 60 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را تولید می کنند و تا سال 2025 به 25 درصد از جمعیت جهان می‌رسد.

──═ঊঈ @irdiplomat ঊঈ═──