The Future is Decentralized.Cryptocurrency | Bitcoin | Altcoin | DeFi مطالب این کانال آموزشی است و به هیچ عنوان توصیه مالی یا سرمایهگذاری نیست. مسئولیت هرگونه تصمیم، خرید، فروش، نگهداری رمز ارزها متوجه خود شماست و ادمین هیچگونه مسئولیتی ندارد.
همه تو ضرریم. بسیاری استرس دارند
همه تو ضرریم. بسیاری استرس دارند. اما بدونید علت اصلی استرس و نگرانی ناآگاهی نسبت به ادامه یک روند هست و این ناآگاهی یعنی عدم تجربه. پس اینجاست که تجربه در بازارهای مالی اهمیت پیدا میکنه. اینجاست که شما نیاز دارید به کسب تجربه. استرس و نگرانی باعث رفتار هیجانی میشه. بسیاری اوقات برای من پیش اومده که از روی هیجان دارایی خودم رو در کف فروختم یا در سقف خریدم. حتی افراد باتجربهتر هم ممکنه دچار این هیجانات بشن چه برسه به یک فرد تازهکار. اینجاست که باتجربهترها مدام فریاد میزنن که با دانش و آگاهی قدم بردارید و همه سرمایهتون رو وارد چنین مارکتهایی نکنید. شما نیاز دارید به کسب تجربه و بهتره این کسب تجربه رو رقمهای پایین اتفاق بیفته. من حال بسیاری از شما عزیزان رو درک میکنم. مخصوصا بعضی از عزیزانی که هنوز با شوک از بین رفتن سرمایهشون توسط یک شتکوین یا قفل شدن سرمایهشون در یک صرافی کنار نیامده بودند این ریزش سنگین و عجیب حتما دردناکتره. براتون آرامش و روزهای خوب آرزو میکنم. اما عزیزان من، لطفا مطالب قبلی من رو بارها بخونید: هرجایی که ریوارد و سود بزرگی هست، ریسک هم بسیار بالاست. کریپتو یکبازار Super High Risk است که حتما باید آگاهانه و با دانش در اون فعالیت کنید. فریب افرادی که شما رو دعوت میکنن به ورود هیجانی نخورید حتی اگر اون شخص نزدیکترین فرد به شما باشه. اگر به این نصیحتها گوش ندادین و زیان کردین مسئولش خودتونید چون نه دولت یا سازمان ناظری وجود داره که اون رو مقصر کنید نه کسی پاسخگوی شماست. افراد تازهکاری که با چشم خودشون از بین رفتن سرمایه بسیاری رو طی چند روز گذشته دیدند و همچنان به فعالیت کورکورانه در چنین بازاری ادامه میدهند قطعا مانده سرمایه خودشون رو هم خواهند باخت. بازار باز هم روزهای سبز و قرمز خواهد داشت، اگر احساس میکنید به اشتباه و ناآگاهانه وارد این مارکت شدید سعی کنید در روزهای سبز کمکم بخش زیادی از سرمایهتون رو خارج کنید تا اول آموزش ببینید و کسب تجربه کنید. من به نوبه خودم نگران ورود ناآگاهانه و کورکورانه مردم به این مارکت هستم. وظیفه تکتک ماست که به اطرافیانمون هشدار بدیم که این بازار ریسک بالایی داره. وظیفه تکتک ماست که حالا که کمی تجربه کردیم ترمز باشیم برای افراد ناآگاه. افراد از ناآگاهیشون ضربههای سنگینی میخوردند که گاهی قابل جبران نیست. وظیفه همه ماست که مردم رو از وجود توکنهای بیپشتوانه و شتکوینهای داخلی و خارجی آگاه کنیم و خطراتش رو گوشزد کنیم و شتکوین پروری نکنیم. وظیفه ماست که خطرات نگهداری رمزارزها در صرافیهای متمرکز رو گوشزد کنیم. آموزش نگهداری صحیح از کیف پول و رمزهای خصوصی باید وظیفه هر رسانهای باشه. ای کاش دیگر تحلیلگرها و افراد باتجربه که روی شتکوینها تحلیل میکنن بدونن که مخاطبشون لزوما افراد حرفهای و مسلط به مفاهیم Trading نیستند. لطفا دلسوز مردم باشیم و به حفظ آرامش هم کمک کنیم. نهایتا آگاه باشیم که وارد چه مارکتی شدیم و پای سود و زیانش بایستیم. لطفا افراد ناآگاه و کم دانش رو به این مارکت دعوت نکنید اینها به خودشون، خانوادهشون و دوستانشون ضررهای سنگینی میزنند. در پایان، آرامش داشته باشید و تصمیمات عجولانه چه خرید و چه فروش نگیرید و حتما قبل از هر تصمیم بررسیهای فنی لازم رو خودتون انجام بدید و به حرف هیچکس در این مارکت ۱۰۰ درصد اعتماد نکنید حتی اگر اون شخص ایلان ماسک باشه. نه ایلان ماسکها دلسوز مردم هستند و نه شرایط اقتصادی حاکم بر کشور ما شرایط مناسبی است که مردم بخواهند چشم بسته چنین ریسکهای بزرگی بکنند و خدای نکرده آسیب ببینند.
⚠️ این مطلب توصیه مالی یا سرمایهگذاری نیست. مسئولیت هرگونه تصمیم، خرید، فروش، نگهداری رمز ارزها با خود شماست و اینجانب به عنوان مدیر کانال هیچگونه تعهد یا مسئولیتی چه در قبال فعالیتهای شما در بازار رمز ارزها و چه در قبال سود یا زیان احتمالی شما ندارم. استفاده از این مطلب به معنی پذیرش قوانین و شرایط پین شده در کانال است.
@cryptobyalireza