🇩🇪🇦🇹🇨🇭.. فقر در آلمان، اتریش، سوئیس

🇩🇪🇦🇹🇨🇭

فقر در آلمان،اتریش،سوئیس

به گزارش روزنامه سایت، فقر در آلمان از هر پنج نفر، یک نفر را مورد تهدید قرار می دهد. به بیان دیگر حدود 16،1 میلیون نفر در آلمان با ترس از فقر و فاصله طبقاتی روبرو هستند که این آمار در اتحادیه اروپا به یک نفر از هر چهار نفر رسیده است.
طبق آمارهای سال گذشته که از سوی اداره فدرال آلمان منتشر شده، از سال 2008 تا سال 2015 تعداد افرادی که درآمد آنها زیر خط فقر قرار دارد، حدود 23% افزایش یافته است. بر این اساس 13،4 میلیون نفر از فقر ناشی از کاهش درآمدها رنج می برند. 16،7 درصد مردم جامعه ، حتی از میانگین آمارهایی که توسط اتحادیه اروپا اعلام می شود، 17،03 درصد کاهش نشان می دهد. طبق تعریف فقر در اتحادیه اروپا، فقیر به افرادی اتلاق می شود که درآمد آنها از 60 % درآمد سرانه افراد جامعه کمتر باشد. درسال گذشته درآمد یک خانواده با دو فرزند کمتر از 14 سال ماهیانه 2.170 یورو و برای افراد تک نفره ماهیانه 1.022یورو بوده است. به بیان دیگر طبق آمارها، 4،4 درصد مردم آلمان در سال گذشته، قادر به پرداخت اجاره، تامین مایحتاج زندگی و رفتن به مسافرت یک هفته ای نبودند که این رقم در اتحادیه اروپا به 8،1 % می رسد.
همچنین از هر 10 فرد کمتر از 60 سال، قادر به تامین زندگی با حداقل درآمد می باشد.

در اتریش طبق آمارها، 118 هزار نفر زیر خط فقر قرار دارند که در این رقم در مقایسه با اتحادیه اروپا، یک نفر از چهار نفر است. در هر حال صحبت درباره میزان فقر در اتریش جزء موضوعات تابو تلقی می شود که درباره آن در رسانه کمتر خبری منتشر می شود. به اعتقاد مردم اتریش، در 10 سال گذشته، اوضاع اقتصادی و درآمدی مردم نسبت به سالهای اخیر مساعدتر بود. اما این روزها با توجه به مسئله ورود پناهندگان و تغییراتی که در اتحادیه اروپا بوجود آمده، زندگی مردم را تحت الشعاع قرار داده است.

اما فقر در کشور سوئیس طبق آمارهایی که از سوی اداره کار و امور اجتماعی منتشر شده است، حدود 8،6% درآمد مردم سوئیس کمتر از 50% درصد درآمد متوسط در این کشور است. به اعتقاد صاحب نظران اقتصادی، بحران یورو در اروپا و خروج انگلیس از اتحادیه از جمله مهمترین عوامل افزایش آمار فقر در این کشورها به شمار می رود.

منبع خبر:Zeit Online، SFR, Kurier

@dachstudien