در ارتباط با شرکت سهامی عام و شرکت دولتی میتوان اظهار داشت که:.. گزینه (ج) صحیح است …

در ارتباط با شرکت سهامی عام و شرکت دولتی میتوان اظهار داشت که:

@Lawgram
🔘الف) شرکت سهامی عام همان شرکت دولتی است.

🔘ب) هیچ شرکت سهامی عام شرکت دولتی نیست.

🔘ج) ممکن است شرکت سهامی عام شرکت دولتی باشد.

🔘د) هر شرکت سهامی عام، شرکت دولتی محسوب می شود.

✅پاسخ :
گزینه (ج) صحیح است.


منعی برای دولتی شدن شرکت سهامی عام وجود ندارد. مطابق ضابطه ی مقرر در ماده 4 قانون مدیریت خدمات کشوری اگر بیش از پنجاه درصد سهام شرکت سهامی عام متعلق به دولت باشد این شرکت دولتی محسوب می شود؛ و چنانچه پنجاه یا کمتر از پنجاه درصد سهام مال دولت باشد شرکت غیر دولتی است.
@Lawgram