💥آموزشی تخصصي حقوق 💥#ويژه_كليه_آزمون_هاي_حقوقي ارائه #نکات_صد_در_صد_آزموني #جزوات_كم_حجم #فايل_صوتي_رايگان مورد تاييد #اساتيد_برتر_كشوري بامديريت #وكيل_دادگستري و #رتبه_هاي_برتر ادمين @attorney11👈 خريدومشاوره @dadgar_j1👈 تبادل @Thisemyli
در ارتباط با شرکت سهامی عام و شرکت دولتی میتوان اظهار داشت که:.. گزینه (ج) صحیح است
در ارتباط با شرکت سهامی عام و شرکت دولتی میتوان اظهار داشت که:
@Lawgram
الف) شرکت سهامی عام همان شرکت دولتی است.
ب) هیچ شرکت سهامی عام شرکت دولتی نیست.
ج) ممکن است شرکت سهامی عام شرکت دولتی باشد.
د) هر شرکت سهامی عام، شرکت دولتی محسوب می شود.
پاسخ :
گزینه (ج) صحیح است.
منعی برای دولتی شدن شرکت سهامی عام وجود ندارد. مطابق ضابطه ی مقرر در ماده 4 قانون مدیریت خدمات کشوری اگر بیش از پنجاه درصد سهام شرکت سهامی عام متعلق به دولت باشد این شرکت دولتی محسوب می شود؛ و چنانچه پنجاه یا کمتر از پنجاه درصد سهام مال دولت باشد شرکت غیر دولتی است.
@Lawgram