چرا ما ایرانی‌ها بیشترین تطبیق پذیری را در بین مهاجرین با فرهنگ غربی داریم؟

چرا ما ایرانی ها بیشترین تطبیق پذیری را در بین مهاجرین با فرهنگ غربی داریم؟

تفاوتی که در رابطه با ایرانیان در مقایسه با دیگر گروه‌های مهاجر وجود دارد، این است که ایرانیانی که به غرب آمده‌‏اند، به نوعی در کشور خودشان در تبعیدی درونی به‌‏سر می‏بردند؛ یعنی گروهی تحصیل‏‌کرده، سکولار، مدرن و از طبقه‏‌ی متوسط شهری. بنابراین این گروه وقتی به غرب می‏آید بیشتر احساس آزادی میکنند . درست است که زبان این‏جا فرق می‏‌کند، نرم‏ها و ارزش‏ها متفاوت‌‌‏اند و تبعیض نژادی و موانع دیگری هم هستند، اما در مجموع بسیاری از ایرانیان با این ارزش‏‌های دمکراتیک و مدرن در جامعه‏‌ی غربی‏ بیشتر احساس نزدیکی می‏‌کنند تا با ارزش‏های سنتی حاکم بر جامعه‏‌شان. در حالی که کسانی که از کشورها‌یی مانند ترکیه یا کشورهای خاورمیانه آمده‌‏اند، یا به عنوان نیروی کار آمده‌‏اند و یا گروه‌‏های روستایی یا سنتی جامعه بوده‏‌اند و به این ترتیب میل آن‏ها به تطبیق و قدرت انطباق‌‏شان کم‏تر است. بنابر‌این، میل تطبیق بالاتر ایرانیان در درجه‏‌ی اول، منطبق با موقعیت طبقاتی اجتماعی مدرن شهری، تحصیل‌‏کرده و سکولار آن‏‌ها است که امکان تطبیق را با ارزش‌‏های جامعه‌‏ی موجود بیشتر می‏کند.
@dotDE