روزهای مهاجرت یک کارآفرین و مشاور به آلمان @sahandbehnam
یکی از درسهایی که در مدرسههای آلمان وجود داره و بچهها بسیار با روی خوش از اون استقبال میکنن (Gartenarbeitsschule) هست
يكي از درسهايي كه در مدرسه هاي آلمان وجود داره و بچه ها بسيار با روي خوش از اون استقبال مي كنن (Gartenarbeitsschule) هست. كه در واقع بچه ها رو به باغ مي برند و يكي از كارهاشون اينه كه بچه ها با دست خودشون از محصولات باغ برداشت مي كنند، شستشو مي كنند و همونجا اگر محصول پختني باشه (سيب زميني) مي پزند و مي خورند. و اگر ميوه باشد همانجا مصرف مي كنند يا آب ميوه مي گيرند و مي نوشند. معمولا در اين باغها حيوانات كوچكي مثل خرگوش هم نگهداري مي شود كه بچه ها با خرگوشها بازي و مهرباني مي كنند. در واقع هدف از رفتن به باغ و برگزاري اين درس در مدرسه هاي آلمان آشنايي با پروسه كاشت، داشت و برداشت محصول هست. و از طرفي شايد معني واقعي آن قدرشناس بار آمدن در خصوص كار كشاورزان است و حتما در آينده در مصرف محصولات كشاورزي مراقبت و صرفه جويي لازم را بكنند و آنها را تبديل به زباله نكنند، و اينكه آنان قدرشناس طبيعت و گياهان بار بيايند. و اينست كه آلمانيها طبيعت دوستي از كودكي در وجودشان نهادينه مي شود و همه جور حافظ و پشتيبان طبيعت هستند.
@dotDE