در سیستم اقتصادی آلمان و ایران تفاوتهای زیادی وجود داره

در سيستم اقتصادي آلمان و ايران تفاوتهاي زيادي وجود داره.
يكي از تفاوتها اينه كه هر شخص عادي هرگز نمي تونه به هر كالايي بجز كالاهايي كه براي مصارف خانگي تعيين شده دسترسي داشته باشه.
قضيه رو باز مي كنم، مثلا شما نمي تونيد به راحتي به فروشگاه عمده فروشي حتي خورد و خوراكي دسترسي داشته باشيد. از اين فروشگاهها فقط افراد جواز كار و داراي فروشگاه آن محصول مي توانند دسترسي داشته باشند.
و اگر هم احيانا بخواهيد خريد كنيد بايد بصورت عمده خريد كنيد كه مطمئنا با آن حجم كه آنها به شما مي فروشند حتما به زودي وسايل خراب مي شوند و شما از خريد به اين شكل مگر در موارد خاص صرف نظر مي كنيد!
يا هرگز شما نمي توانيد به وسايل سالني كه مربوط به يك آرايشگاه يا هر حرفه ديگري هست بدون جواز آن شغل دسترسي پيدا كنيد.
مگر اينكه در اينترنت براي فروش گذاشته شده باشد.

اين قوانين براي حمايت از مشاغل خاص گذاشته شده تا تداخل شغلي پيش نيايد و يك وسيله بطور بي محابا همه جا نباشد و كسب و كار اهالي آن شغل را از سكه نيندازد! همچنين اينكه هر كسي به وسيله اي كه نسبت به آن شناخت كافي ندارد دسترسي پيدا نكند و احيانا سلامتيش را به خطر نيندازد!

قانون و عمل به آن موجب آرامش افراد جامعه است. و از دغدغه هاي آنان كم مي كند.

@dotDE