من به خیلی چیزها اعتقاد ندارم. ولی به یه چیز اعتقاد دارم: قانون زمانها

من به خیلی چیزها اعتقاد ندارم. ولی به یه چیز اعتقاد دارم: قانون زمانها. حس میکنم از بین خیلی از رازهای هستی که بشر هنوز رمزگشایی نکرده، یکیش زمان انجام شدن کارهاست. وقتی کاری قراره در یک زمان مشخص انجام بشه، میتونم به تجربه بگم که شما زمین و زمان رو هم به هم بریزید، انجام نمیشه تا زمانش برسه. و اگه زمانش برسه، شک نکنید که هرکاری کنید که نشه، میشه!
یادمه ما به مهاجرت به آمریکا و کانادا و استرالیا
فکر میکردیم و کلی هم برای هرکدومشون برنامه ریزی کرده بودیم، ولی هربار یه جای کار خراب میشد! شاید اون زمان از من میپرسیدید آلمان تو لیستت هست یا نه؟ میگفتم شاید ۵امین انتخابم باشه.
تا اینکه یه روز توی تیرماه ۲سال پیش، خیلی اتفاقی بهش فکر کردم و با یه دوست به عنوان مشاور، شروع کردم به آماده کردن بیزینس پلان. تازه شهریور رفتم توی وبسایت سفارت و وقت گرفتم. اواخر آبان بهم زنگ زدن که اوایل آذر برم سفارت. دیماه بهم زنگ زدن که ویزات اومده و پاسپورتت رو بیار. رفتم سفارت و افیسر بهم گفت از کی ویزای ۳ماهه‌ات شروع بشه؟ گفتم دیرترین زمان ممکن. از بهمن شروع شد و من گذاشتم اسفند رفتم و اقامتم رو گرفتم. و چند ماه بعد رفتیم. کلا کمتر از ۴ماه ویزام اومد! الان دیدم از اون روز که بهش فکر کردم ۲سال گذشت. مثل باد. انگار نشستم روی عقربه ثانیه شمار ولی بجای ثانیه، سال میشماره.
خیلی هارو دیدم که همین مسیر ۴ ماهه من رو تو ۲ سال رفتن و یا اصلا نتونستن برن.
دیگه یادگرفتم به قانون زمانها احترام بگذارم. ظاهرا چیزهایی وجود داره که ما هنوز خوب کشفشون نکردیم. یکیش زمانه. با ارزشترین و بی‌رحم ترین واقعیت جهان.

سهند بهنام
جولای ۲۰۱۹
@dotDE